English

عزت الله ضرغامی:

مشهد مقدس قطب گردشگری ایران اسلامی است

وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: : اقبال مردم به مشهد و ورود سالانه ۳۰ میلیون گردشگر در شرایط عادی است و امسال که با سونامی سفر مواجه شدیم شاهد وضعیت فوق العاده ای در مشهد هستیم.

مشهد مقدس قطب گردشگری ایران اسلامی است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی در سخنانی اعلام کرد: گردشگری زیارتی در مشهد مزیتی نسبی و نیازمند توسعه است و مشهد مقدس قطب گردشگری ایران اسلامی است.

ضرغامی این سخنان را در مراسم افتتاح رسمی باغ‌ ایرانی ایوان سلام پایانه مسافربری امام‌ رضا (ع) مشهد اظهار کرد و ادامه داد: این به معنای ارزش، اهمیت، جاذبه‌ها و مزیتهای گردشگری این شهر است که بخش زیادی از آن مدیون وجود بارگاه ثامن الحجج است و ارائه هر طرح در حوزه گردشگری باید بر اساس این مزیت نسبی انجام شود.

وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی همچنین افزود: اقبال مردم به مشهد و ورود سالانه ۳۰ میلیون گردشگر در شرایط عادی است و امسال که با سونامی سفر مواجه شدیم شاهد وضعیت فوق العاده ای در مشهد هستیم که به رغم وجود ۵۰ درصد کل ظرفیت اقامت مسافر کشور در این شهر طی همان روزهای نخست تعطیلات نوروزی شاهد تکمیل ظرفیت اقامتی مشهد بودیم.

وی در ادامه عنوان کرد: اگر تلاش همه جانبه در خراسان رضوی و متولیان حوزه های مرتبط نبود این وضعیت و ورود بی شمار مسافران می‌توانست بحران ساز شود لذا از مسوولان مجاهد و خدمتگزار در حوزه سفر در مشهد قدردانی می‌کنم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: پایانه‌های مسافربری یک نقطه مهم خدمت رسانی به مسافران، گرشگران و زائران است که در این تقاطعها باید خدمات جامع و کاملی را به گردشگران ارائه داد.

ضرغامی تاکید کرد: این مکانها به خودی خود جایگاهی با قابلیت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی دارد و اطلاع رسانی در این محیط‌های بزرگ مواصلاتی حساس و مهم است تا مسافر به راحتی هدایت شود و خواهشمند است شهرداری مشهد برنامه ریزی درست تقویت شده‌ای در این حوزه داشته باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به وجود ۲۴۰ هزار کیلومتر راه در کشور و در این حوزه در مقایسه با اوایل انقلاب اسلامی به عنوان یکی از حوزه های موفق خدمت رسانی کار بزرگی در کشور انجام شده است و خدمت فوق العاده‌ای در حوزه راه در کشور جاری و ساری است و باید در این زمینه اطلاع رسانی شود.

ضرغامی در خاتمه یادآور شد: در حوزه معماری دینی و سنتی به خصوص در شهر مشهد باید خود را به خوبی نشان دهیم و متاسفانه در حوزه معماری پس از انقلاب اسلامی نتوانستیم همپای دیگر حوزه هایی که کارهای فوق العاده انجام شد کارنامه افتخار آفرینی داشته باشیم لذا در این زمینه کمبود و کاستی داریم و معماری شاخصی تاکنون از خود برجای نگذاشته‌ایم که این نقص باید جبران شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه