English

جواد اعلمی:

معدوم سازی بیش از ۶۰ تن فرآورده خام‌ دامی غیر بهداشتی در خراسان رضوی

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به ضرورت تامین سلامت و امنیت غذایی زائران و مجاوران بارگاه رضوی، هیچگونه اغماضی در برخورد با متخلفان صورت نمی‌گیرد.

معدوم سازی بیش از ۶۰ تن فرآورده خام‌ دامی غیر بهداشتی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد اعلمی مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی در خبری عنوان کرد: تاکنون بیش از ۶۰ هزار کیلو فرآورده خام‌ دامی غیر بهداشتی در قالب اجرای طرح تشدید نظارت‌های نوروزی دامپزشکی استان کشف و از ورود آنها به بازار مصرف جلوگیری شده است.

اعلمی در ادامه این خبر اعلام کرد: طرح تشدید نظارت بر تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی دامپزشکی خراسان رضوی از ۱۵ اسفندماه سال گذشته با  فعالیت ۱۱۶ گروه دامپزشکی و ۲۳۲ بازرس و کارشناس آغاز شده است و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد.

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی همچنین اضافه کرد: در قالب این طرح تاکنون ۱۳ هزار و ۱۹ مورد بازدید از مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان خراسان رضوی انجام شده است که ۱۲۵ پرونده قضایی در استان تشکیل و  متخلفان به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

وی در ادامه افزود: با توجه به ضرورت تامین سلامت و امنیت غذایی زائران و مجاوران بارگاه رضوی، هیچگونه اغماضی در برخورد با متخلفان صورت نمی‌گیرد، به طوریکه در این مدت تاکنون پنج مرکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در خراسان رضوی پلمب شده است.

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی تصریح کرد: همچنین طی این بازدیدها ۶ مورد نمونه‌برداری از فرآورده‌های خام دامی، ۶۲ مورد برخورد با خودروهای غیرمجاز عرضه کننده فرآورده‌های خام دامی صورت گرفته است.

اعلمی خاطرنشان کرد: در همین چهارچوب تاکنون ۵۴ هزار و ۹۷۶ قطعه از لاشه‌های طیور و ۱۸۰ قطعه از لاشه های دام کشتار شده در استان به دلیل غیربهداشتی بودن از چرخه مصرف حذف شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به خطر انتقال بیماری‌های مختلف در اثر عرضه غیربهداشتی فرآورده‌های خام دامی توسط دست فروشان با کلیه افرادی که به صورت دست فروش و بدون هویت در حاشیه جاده‌ها، سطح شهر مشهد و به ویژه اطراف حرم رضوی اقدام به عرضه غیرمجاز مواد پروتئینی از قبیل گوشت سفید و قرمز، ماهی، کله پاچه و جگر  می کنند، به طور جدی برخورد خواهد شد.

اعلمی اطلاع داد: گزارش‌های مردمی در کشف و ضبط موارد غیرمجاز و نیز ارتقای سطح بهداشت عمومی بسیار اهمیت دارد و از کلیه شهروندان درخواست می شود در صورت مشاهده موارد یادشده و یا سایر تخلفات در عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراتب را با سامانه ۱۵۱۲ و شبکه های دامپزشکی در شهرستانها اطلاع رسانی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه