English

محسن داوری:

کلانشهر مشهد آماده میزبانی از زائران نوروزی است

فرماندار مشهد بیان کرد: تهیه کالاهای اساسی و ارزاق زائران بویژه در اطراف حرم رضوی با عرضه ۱۵ تا ۲۰ درصد ارزانتر انجام شده است تا شاهد هیچ کمبود و مشکلی در این زمینه نباشیم.

کلانشهر مشهد آماده میزبانی از زائران نوروزی است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محسن داوری فرماندار مشهد و رییس کمیته اجرایی این شهرستان در ستاد خدمات سفر خراسان رضوی عنوان کرد: ۱۰ هزار ظرفیت پارکینگ خودرو در اطراف حرم مطهر رضوی با احتساب پارکینگ‌های موجود برای رفاه زائران نوروزی پیش‌بینی شده است.

داوری در ادامه این خبر اضافه کرد: تاکنون هشت هزار ظرفیت پارکینگ برای زائران نوروزی در حومه حرم رضوی تامین شده است که ۵ هزار ظرفیت از این پارکینگ‌ها جدید ایجاد شده  است و طی ۲ روز آینده نیز ۲ هزار ظرفیت پارکینگ خودرویی دیگر در اطراف حرم رضوی بهره‌برداری خواهد شد.

رییس کمیته اجرایی این شهرستان در ستاد خدمات سفر خراسان رضوی همچنین اظهار کرد: ظرفیت پارکینگ ایجاد شده در اطراف حرم برای شب پارکینگ بوده و امنیت آن نیز تامین شده است.

وی در ادامه افزود: افزایش ظرفیت پارکینگ حرم مطهری رضوی با توجه به اینکه موضوع پارکینگ برای زائرانی که با وسیله نقلیه شخصی به مشهد سفر می‌کنند از اهمیت بسزایی برخوردار است، در دستور کار قرار گرفت.

داوری تصریح کرد: کلانشهر مشهد آماده میزبانی از زائران نوروزی است و با دستور استاندار خراسان رضوی،  ستاد اجرایی خدمات سفر مشهد تبدیل به قرارگاه شد تا آمادگی بیشتری برای خدمات رسانی به زائران و مسافران فراهم شود و علت آن هم مقصد بودن مشهد برای تمامی زائران ورودی به استان است.

فرماندار مشهد تاکید کرد: در قرارگاه خدمات سفر مشهد با ۱۱ کمیته فعال پیش‌بینی ها و برنامه‌ریزی های صورت گرفته است و نخستین پیش بینی اطلاع رسانی مفید و موثر برای زائران است تا دچار سردرگمی نباشند و از کلیه خدمات و تسهیلات سفر در مشهد مطلع باشند.

وی ادامه داد: محدودیتهای ترافیکی در مشهد به حداقل ممکن رسیده است، به طوریکه طرح ترافیک در حومه حرم رضوی لغو شده است  و به طور موردی احتمال اعمال محدودیت وجود دارد و تنها در روز تحویل سال اعمال برخی محدودیتهای ترافیکی در حومه حرم رضوی به دلیل جلوگیری از ایجاد مشکلات و رفاه حال زائران اعمال خواهد شد.

رییس کمیته اجرایی این شهرستان در ستاد خدمات سفر خراسان رضوی متذکر شد: در لحظه تحویل سال تمامی خیابانهای منتهی به حرم مفروش و صوت برنامه‌های اجرایی در حرم رضوی در تمامی چهار خیابان منتهی به حرم پخش خواهد شد.

داوری افزود: تشدید و تقویت شبکه بازرسی و نظارتی از دیگر برنامه ها است و همچنین تهیه کالاهای اساسی و ارزاق زائران بویژه در اطراف حرم رضوی با عرضه ۱۵ تا ۲۰ درصد ارزانتر  انجام شده است تا شاهد هیچ کمبود و مشکلی در این زمینه نباشیم.

وی اعلام کرد: در زمینه تامین نان نیز چندین اقدام انجام شده که شامل تامین نان هتلها و رستورانها از طریق یک شبکه واحد، افزایش سهمیه و زمان پخت نانواییهای اطراف حرم، ایجاد چهار نانوایی در چهار ضلع حرم رضوی، ایجاد  ۲۲ ایستگاه توزیع نان بسته بندی  و فعال شدن ۸ نانوایی سیار دراین زمینه است.

داوی یادآور شد: قرارگاه مقابله با سرقت در حومه حرم رضوی نیز ایجاد شده تا زائران و مجاوران نیز آرامش کامل داشته باشند و ۵۰۰ اتوبوس به ظرفیت ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی مشهد افزوده شده و همچنین زمان ارائه خدمات مترو و اتوبوس در مشهد افزایش یافته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه