English

محمد محمدی:

صادرات کفش مشهد به کشورهای همسایه مطلوب است

رییس اتحادیه صنف کفاشان مشهد بیان کرد: از کفش‌هایی که در بازار عرضه می شود، ۶۰ تا ۷۰ درصد مربوط به تولیدات مشهد و باقی آنها مربوط به تولیدات شهرهای دیگر از جمله تهران و تبریز است.

صادرات کفش مشهد به کشورهای همسایه مطلوب است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد محمدی رییس اتحادیه صنف کفاشان مشهد عنوان کرد: هنوز مردم از خرید نوروزی کفش در این شهر استقبال نکرده و بازار این کالا رونق خود را نگرفته است، فروشندگان در انتظار آمدن نوروز و ورود زائران به این شهر هستند تا بازار رونق گذشته خود را به دست آورد.

محمدی در ادامه این خبر اظهار کرد: امسال قیمت کفش در مشهد در مقایسه با سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است که از رشد قیمتی مواد اولیه آن بویژه چرم نشات می‌گیرد.

رییس اتحادیه صنف کفاشان مشهد ادامه داد: ۷۰ عامل در قیمت تمام شده کفش برای فروش تاثیر دارد و این عوامل شامل مواد اولیه، دستمزد کارگر و نرخ خدمات بوده و رشد قیمتی همه این عوامل در مجموع قیمت تمام شده کفش را افزایش داده است.

وی همچنین افزود: از مجموع مواد اولیه تولیدی کفش، ۵۰ درصد داخلی و ۴۰ درصد وارداتی است که طی یک سال اخیر بیشتر این مواد بویژه چرم نوسان قیمتی زیادی داشته است، دلیل عمده آن افزایش قیمت دلار بوده که نرخهای مواد اولیه تولید کفش را افزایش داده اما با کاهش نرخ دلار، قیمت مواد اولیه ثابت مانده و کاهشی نداشته است.

رییس اتحادیه صنف کفاشان مشهد متذکر شد: با توجه به اینکه عمده تولیدات کفاشان مشهد در نمایشگاه امسال به فروش رسید، کفشهای عرضه شده در بازار نوروزی تولیدات جدید بوده و با قیمت روز بازار عرضه شده است.

محمدی تاکید کرد: در آستانه عید نوروز بضاعت مالی اغلب مردم جوابگوی خرید کفش نیست و در شرایط کنونی خرید و فروش کمتری انجام می شود و با این حال در طرح "نمایشگاهی به وسعت ایران" اتاق اصناف، برخی از واحدهای صنفی نسبت به نصب بنرهای متحدالشکل برای فروش فوق‌العاده اقدام کرده و کفش های خود را پایین‌تر از نرخ بازار عرضه می‌کنند که امید است تا نوروز تعداد آنها افزایش یابد.

رییس اتحادیه صنف کفاشان مشهد تصریح کرد: از کفش‌هایی که در بازار عرضه می شود، ۶۰ تا ۷۰ درصد مربوط به تولیدات مشهد و باقی آنها مربوط به تولیدات شهرهای دیگر از جمله تهران و تبریز است.

وی یادآور شد: صادرات کفش مشهد به کشورهای ترکمنستان، عراق و افغانستان و بازار صادراتی آن در کشورهای همسایه مطلوب است و هم اینک چندین برند بویژه در حوزه کفش های چرمین در مشهد فعالیت دارند و اتحادیه کفاشان به شدت روی برندسازی کفش تمرکز کرده تا بتواند بازارهای صادراتی خود را حفظ کند.

محمدی در خاتمه خاطرنشانم کرد: راه‌اندازی شهرک ویژه تولیدات این صنف الزامی است و راه اندازی شهرک تخصصی برای این رسته تولیدی منجر به ارزآوری، اشتغالزایی و درآمدزایی مطلوب برای صاحبان تولید خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی