English

صادرات ۵۱ میلیون دلاری کفش ایران به خارج از کشور در نیمه نخست امسال

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: هفته آینده نشستی با روسای اتحادیه‌های مختلف در حوزه کفش در محل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در تهران برگزار خواهد شد.

صادرات ۵۱ میلیون دلاری کفش ایران به خارج از کشور در نیمه نخست امسال

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی رسولیان مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سخنانی عنوان کرد: صنعت کفش بین ۷۱ رسته شغلی، سهم بالایی از اشتغال کشور را در اختیار دارد و از این لحاظ از رتبه چهارم کشور در میان سایر مشاغل و صنایع کشور برخوردار است.

رسولیان این سخنان را در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی چرم و کفش در مشهد بیان کرد و در ادامه افزود: خوشبختانه میزان واردات کفش به کشور کاملاً کاهش یافته و تقریباً به صفر رسیده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه کفش فرصتی است تا نیاز‌های داخلی کشور در این صنعت شناسایی شود و از این فرصت برای توسعه صادرات تولیدات داخلی بهره گرفته گردد.

وی در ادامه این سخنان متذکر شد: در هفت ماهه ابتدای امسال فعالان صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی موفق شدند ۵۱ میلیون دلار صادرات کفش به خارج از ایران داشته باشند.

رسولیان تصریح کرد: زنجیره تولید کفش شامل هشت مرحله ازجمله طراحی، تولید، برندینگ و بازار است که برای توسعه صادرات آن باید مشخصات نیازمندی‌های خارج از کشور در این زمینه شناسایی و براساس آن تولید انجام شود.

وی اضافه کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در قالب توسعه خوشه‌های صنعتی، اختصاص مشوق‌های لازم برای استقرار در شهرک‌های صنعتی، واگذاری کارگاه تولیدی در شهرک‌های صنعتی یا ایجاد شهرک‌های صنفی تخصصی می‌تواند حمایت‌های لازم را از این صنعت انجام دهد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران یادآور شد: هفته آینده نشستی با روسای اتحادیه‌های مختلف در حوزه کفش در محل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در تهران برگزار خواهد شد و نیازمندی‌ها و خواسته‌های آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی در ادامه اضهار کرد: صنعت کفش دارای توانمندی‌های فنی بسیار بالا و همچنین منابع کافی است که سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران می‌تواند متناسب با این نیازمندی‌ها از فعالان صنعت کفش حمایت‌های لازم را برای توسعه صادرات محصولات آنان داشته باشد.

رسولیان در خاتمه این سخنان خاطرنشان کرد و گفت: از ابتدای امسال تا الان یک هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی راکد در داخل شهرک‌های و نواحی صنعتی و خارج از آن به چرخه تولید بازگشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه