English

حجت‌الاسلام‌ احمد مروی:

دنیای آباد انسان، رهگذر آخرتش را نیز آباد خواهد کرد

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: «کار»، «بهره‌مندی» و «آبادانی» دنیا مورد بی‌اعتنایی و نهی اسلام نیست و هرکسی به میزان توان خود باید برای آبادانی دنیا تلاش کند.

دنیای آباد انسان، رهگذر آخرتش را نیز آباد خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در سخنانی عنوان کرد: با توجه به روایت هرکس دو روزش با هم برابر باشد، زیان‌کار است، ازنظر اسلام دلبستگی به دنیا که موجب غفلت انسان از خداوند شود، نکوهیده بوده اما اگر انسان دنیای آبادی داشته باشد که از رهگذر آن آخرتش را نیز آباد کند، مورد تائید و پسند اسلام است.

حجت‌الاسلام مروی این سخنان را در ششمین گردهمایی مدیران شرکت‌ها و مؤسسه‌های بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی که با حضور سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در مشهد اظهار کرد و افزود: امیرالمؤمنین علی(ع) پس از پیامبر اکرم(ص) زاهدترین انسان عالم است، اما ایشان در اوج زهد هیچ‌گاه گوشه‌گیری از دنیا را اختیار نکرد و تمام عمر خود را در کار و تلاش بود.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: به‌طوری‌که بر اساس گواه مورخین اگر امیرالمؤمنین(ع) آن نخلستان‌ها و قنات‌هایی را که با دست رنج خود تأسیس کرد را درراه خدا صدقه نداده بود، ثروتمندترین مرد عرب در دوران خود بود.

وی همچنین متذکر شد: «کار»، «بهره‌مندی» و «آبادانی» دنیا مورد بی‌اعتنایی و نهی اسلام نیست و هرکسی به میزان توان خود باید برای آبادانی دنیا تلاش کند و دو شعار «خواستن توانستن است» و «کار نشد ندارد»، باید شعار تمام مدیران آستان قدس باشد.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: خواستن به معنای عمل کردن و باور داشتن است که اگر بخواهیم به اهداف و خواسته‌های خودخواهیم رسید و می‌توان بااراده و عزمی راسخ موانع را از پیش پا برداشت، هر مشکلی راه‌حلی دارد و باید آن راه‌حل را پیدا کرد و این امر وظیفه دینی و آن چیزیست که اسلام از ما می‌خواهد.

حجت‌الاسلام مروی تاکید کرد: خداوند به انسان فکر، استعداد، نعمات فراوان و توانایی داده و مایل است بندگانش از این نعمات استفاده کنند و چه‌بهتر که از این نعمات برای امور خیر و رفع مشکلات مردم استفاده شود.

وی اذعان کرد: نتیجه تلاش‌های مدیران و دست‌اندرکاران حوزه‌های اقتصادی آستان قدس اداره حرم مطهر امام رضا(ع)، پذیرایی از زائران و انجام اقدامات امدادرسانی به محرومان است که بسیار ارزشمند بوده و پاداش دنیوی و اخروی بسیاری برای آنان دارد.

تولیت آستان قدس رضوی یادآور شد: تاکید ما بر برنامه‌ریزی برای افزایش بهره‌وری موقوفات و اجر و پاداش الهی است و ارتقای بهره‌وری در موقوفات و استفاده مناسب از منابع وقفی، باعث می‌شود مردم به اهمیت و تأثیرات مبارک وقف در جامعه بیشتر پی ببرند و درنتیجه انگیزه برای وقف نیز افزایش یابد.

حجت‌الاسلام‌ مروی در خاتمه خاطرنشان کرد: همچنین نسبت به رعایت کامل ضوابط اداری و نظارت مستمر و دقیق برای پیشگیری از بروز جرائم و مفاسد اداری تأکید داریم و بنده نسبت به ‌سلامت مالی در مجموعه‌های اداری و اقتصادی به‌شدت حساسیت دارم، سهل‌انگاری در هزینه‌ها قابل‌قبول نیست، این اموال موقوفات و نذورات هزاران انسان بوده و صاحب اصلی آن‎ها امام رضا(ع) است، لذا هیچ قصوری در این زمینه پذیرفتنی نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی