English

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار خبر داد:

بهار عمرانی در بقاع متبرکه در شهرستان برخوار

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار گفت: فعالیت های عمرانی در بقاع متبرکه شهرستان برخوار در حال انجام است.

بهار عمرانی در بقاع متبرکه در شهرستان برخوار

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، حجت الاسلام ضیایی در خصوص فعالیت‌های عمرانی در بقاع متبرکه شهرستان برخوار بیان داشت: کاشی کاری داخل امامزاده ابوالحسن کمشچه را با اعتبار 400 میلیون تومان اعتبار تامین شده از سوی خیران انجام شد.

وی افزود: در امامزاده عبدالمومن حبیب آباد نیز دیوار بیرونی امامزاده با 700 میلیون تومان هزینه کاشی کاری و سردرب امامزاده اجرا شد که 70 درصد این هزینه از طریق شهرداری و بنیاد شهید تامین شد و 30 درصد نیز از طرف اوقاف تامین شده است، همچنین بحث گنبد این امامزاده نیز در حال تعویض است.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای امامزاده محمود دولت آباد نیز که مرکز قبرستان دولت آباد هم است فعالیت‌های عمرانی در حال انجام است، افزود: ساخت و ساز، نقشه‌کشی و دیگر اقدامات عمرانی در این امامزاده با اعتبار یک میلیارد تومان در حال انجام است، دو تا سقاخانه راهاندازی شده است که درآمدهای امامزاده و خیرین اعتبارات مورد نیاز را تامین کرده است.

وی افزود: در امامزاده ابراهیم نرمی به عنوان امامزاده شاخص شهرستان نیز سبک سازی گنبد را در دستور کار داریم، کاشی‌های جدید با طرح فایبرگلاس و حدود یک سی ام وزن گنبد قبلی در حال انجام است که این امر 800 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد که تاکنون 50 درصد این اعتبار تامین شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار با اشاره به ضریح امامزاده نرمی نیز گفت: ضریح با 300 میلیون تومان اعتبار تا پایان بهمن بهره برداری می‌شود.

لزوم راه‌اندازی بیمارستان در شهرستان برخوار

حجت الاسلام محسن ضیایی با اشاره به اینکه در شهرستان برخوار به ثبت موقوفه با نیت دارو و درمان نیاز است، افزود: از سویی هم باید توجه داشت که در شهرستان برخوار بیمارستان اختصاصی نداریم و باید برای این زمینه نیز خیران و واقفان همکاری کنند.

وی گفت: شهرستان برخوار با 140 هزار نفر جمعیت یک بیمارستان ندارد ضمن اینکه 22 هزار اتباع خارجی نیز در این شهرستان هستند و توان مالی برای هزینه‌های درمانی را ندارند و خیران در این زمینه همکاری داشته باشند نتایج خوبی را به همراه خواهد داشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال جاری سه وقف جدید در شهرستان برخوار به ثبت رسیده است، اظهار داشت: دو عدد از این موقوفات سوله‌های 220 متری بوده است که در منطقه صنعتی دولت آباد توسط یک نفر ثبت شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه برخوار گفت: دیگر وقف ثبت شده در سال جاری نیز یک آپارتمان 70 متری در شهر خورزوق بوده که در حال اقدامات ثبتی است.

حجت الاسلام ضیایی با بیان اینکه برای کمک به نیازمندان نیز دیگر نیت مورد نیاز برای ثبت موقوفات در شهرستان برخوار است، ادامه داد: باید توجه داشت که افراد بی بضاعت مرکز استان به این شهرستان سرریز می‌شوند و از این رو در این زمینه نیازمند همکاری خیران هستیم.

وی گفت: شهرستان برخوار دارای 130 حافظ کل قرآن است و یکی از قطب‌های قرآنی استان تلقی میشود و ثبت موقوفات با این نیت نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه