English

از ابتدای سال جاری صورت گرفت؛

ثبت ۳ وقف جدید در شهرستان خور و بیابانک

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خور و بیابانک از ثبت 3 وقف جدید از ابتدای سال جاری در شهرستان خور و بیابانک خبر داد.

ثبت 3 وقف جدید در شهرستان خور و بیابانک

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، مهدی مالکی با  اشاره به صدور 25 فقره سند مالکیت برای موقوفات شهرستان خور و بیابانک اظهار داشت: همه این موقوفات متعلق به مسجد جامع روستای ایراج بوده است.

وی افزود: همه این موقوفات زمین زراعی بوده و با نیت تامین هزینه‌های نگهداری مسجد جامع روستای ایراج به ثبت رسیده است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خور و بیابانک با بیان اینکه برای دور اسناد مالکیتی برای موقوفات شهرستان خور و بیابانک با کمبود اعتبار رو به رو هستیم، گفت: نیازهایمان را به اداره ثبت شهرستان اعلام کرده‌ایم و امیدواریم محقق شود.

وی همچنین به ثبت 3 وقف جدید در شهرستان خور و بیابانک از ابتدای سال جاری اشاره کرد و گفت: یکی از این موقوفات یک بناب آب بوده است که توسط  سید اصغر آل داوود برای روضه خوانی امام جواد (ع) به ثبت رسیده است.

مالکی با بیان اینکه وقف یک دانگ آب توسط ریحانه و سیدحسین علوی نیز از دیگر وقف‌های جدید ثبت شده در سال جاری بوده است، افزود: این وقف با نیت تامین‌ هزینه‌های جشن میلاد حضرت زینب (س) به ثبت رسیده است.

وی همچنین به وقف منزل مسکونی برای خانه عالم مسجد الزهرا (س) خور در سال جاری اشاره کرد و گفت: این منزل نیز توسط زوج واقف سید مصطفی موسوی و زهرا رحیمی به ثبت رسیده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خور و بیابانک با بیان اینکه در زمینه بهداشت و درمان، ترویج فرهنگ قرآنی و همچنین تعمیر و نگهداری شیر آب‌های  شیرین در سطح شهر خور نیاز به وقف جدید داریم، تصریح کرد: باید توجه داشت که تنها یک وقف در حوزه بهداشت و درمان در شهرستان خور به ثبت رسیده که آن موقوفه نیز غیر متصرفی است و ماهانه یک میلیون تومان برای بیماران صعب العلاج هزینه می‌کند.

وی افزود: 70 مرکز توزیع آب شیرین در شهرستان خور وجود دارد که با توجه به استفاده زیاد نیاز به تعمیر و نگهداری مستمر دارد و چنانچه در این زمینه نیز وقف داشته باشیم بازخورد خوبی را خواهد داشت.

مالکی با بیان اینکه در زمینه سرمایه‌گذاری موقوفات در شهرستان خور و بیایانک ظرفیت‌های گردشگری زیادی وجود دارد، افزود: بخش قابل توجهی از این ظرفیت‌ها آب انبار است که چنانچه مورد توجه قرار گیرد توسعه خوبی را به همراه خواهد داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه