English

از ابتدای سال جاری تاکنون صورت گرفت؛

ثبت ۲ وقف جدید در شهرستان تیران و کرون

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون از ثبت 2 وقف جدید در شهرستان تیران و کرون از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

ثبت 2 وقف جدید در شهرستان تیران و کرون

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان،‌ علی مبشری با اشاره به ثبت موقوفات جدید در تیران و کرون اظهار داشت: 2 وقف جدید در سال جاری در این منطقه به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه خانم خدیجه قاسمی الوری در روستای الور منزل مسکونی خود را برای خانه عالم مسجد ولی عصر این روستا وقف کرده است، ابراز داشت: عرصه و اعیان این خانه 65 متر است که 210 میلیون تومان ارزش گذاری شده است.

 سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه آقای حاج اسدالله موسیائیان و حاجیه منور محسنی نیز زمینی را به مساحت 119.5 متر مربع واقع در روستای میرآباد وقف کردند، افزود: این زمین موقوفه به ارزش ریالی 240 میلیون تومان برای تامین هزینه‌های مسجد جامع میرآباد به ثبت رسیده است.

مبشری همچنین به دریافت سه سندجدید برای موقوفات تیران و کرون اشاره کرد و گفت: دو سند متعلق به مساجد منطقه بوده است.

وی گفت: یکی از این اسناد به نام مسجد اعظم روستای هومان و دیگری به نام مسجد امام حسن (ع) روستای ورپشت بوده است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون همچنین به دریافت سند منزل مسکونی موقوفه که سال گذشته توسط خانم رباباه مظاهری وقف هزینه‌های امامزاده احمد رضا شده بود، اشاره کرد و افزود: مساحت این خانه 250 متر مربع بوده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: ارزش کلی اسناد دریافت شده در سال جاری چهار میلیارد و 591 میلیون ریال برآورد شده است.

مبشری با بیان اینکه نیات موقوفاتی که اسناد آنها در سال جاری دریافت شده است مذهبی و فرهنگی بوده است، ادامه داد: درخواست صدور 6 سند دیگر را نیز برای اداره ثبت منطقه تیران و کرون اعلام کرده‌ایم و بر اساس قولی که داده‌اند این اسناد نیز تا پایان هفته جاری دریافت خواهند شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه