English

حجت الاسلام و المسلمین جواد اسماعیل نیا؛

اعطا تخفیفات ویژه گمرکی مهمترین مطالبات مردم از دولت است

امام جمعه بندرلنگه در حاشیه سفر رییس جمهور و هیئت همراه به استان هرمزگان گفت: مهمترین مطالبات مردم هرمزگان از دولت سیزدهم، اعطا تخفیفات ویژه گمرکی است.

اعطا تخفیفات ویژه گمرکی مهمترین مطالبات مردم از دولت است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین جواد اسماعیل نیا امام جمعه بندرلنگه با اشاره به تفسیره آیه شریفه ۳۱ مریم اظهار داشت: بعد از انجام واجبات هیچ مسئله ای  مثل نیکی و خدمت به دیگران باعث نزدیک شدن بنده به خدا نمی شود به همین خاطر همیشه انبیا و اولیاخدا هیچ عبادتی را بالاتر از خدمت به مردم نمی دانستند.
حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نیا اذعان داشت:اولیا خدا سرچشمه خیر و برکت برای مردم بودند، هرکس برای مردم بیشتر خیر رسانی کند، جایگاهش به جایگاه اولیا خدا نزدیک تر است.
وی بیان داشت: محسنین یا نیکان از القاب مردم نیکوکار و مؤمن است که خداوند متعال آنان را با بهترین عبارات توصیف می کنند و از خیران مخلص و بی ریا در مناسبت های مختلف از جمله بعد از مشکلات باران اخیر به مدد برخی خانواده های نیازمند در شهرستان شتافتند، تشکر می کنم.
امام جمعه بندرلنگه خاطرنشان کرد: دولت خدمتگذار همراه با نمایندگان به شهرستان بندرلنگه سفر کردند به همین منظور تقاضای مردم هرمزگان از دولت سیزدهم این است که خواسته هایشان را با جدیت تمام پیگیری کرده و تا تحقق کامل از دستور کار خارج نشود.
حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نیا گفت: کتاب ام ابیها از پژوهشگر امامت شناسی شهرستان بندرلنگه حجت الاسلام و المسلمین شیخ مجید جعفر پور است و برای شناخت بیشتر فضائل حضرت زهرا (س) این کتاب را برای مطالعه به مردم معرفی می کنم.
امام جمعه بندرلنگه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ۱۹ دی ماه که حاوی مطالب مهمی بود، در ادامه یادآور شد: انقلاب ایران یک انقلاب دینی است و عامل اصلی نجات کشور در بزنگاه های مختلف غیرت دینی مردم بوده است. امام جمعه بندرلنگه با بیان اینکه، کارهای عقب افتاده ناشی از فساد اشرافی گری و نگاه غیر انقلابی است، گفت: مسئولان ومردم باید کارها را با غیرت دینی و غیرت انقلاب پیش ببرند تا به سر مقصد منظور برسند.
امام جمعه بندرلنگه در بخش دیگری از سخنانش سالروز وفات حضرت ام البنین علیها سلام الله مادر حضرت عباس (ع) و همسر امیر المومنین که بانویی با ایمان راسخ،بصیرت، کامل و صبر انقلابی بود تسلیت گفت و بیان داشت: مادران و همسران شهدا ام البنین های ایران اسلامی هستند و باید مورد تکریم و احترام باشند.
حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نیا با اشاره به سفر رئیس جمهور و برخی از اعضا هیئت دولت به هرمزگان بیان کرد وگفت: اقدام رییس جمهور برای سفر به هرمزگان قابل تقدیر است به شرطی آن که به تمام وعده ها عمل شود.
وی بیان داشت: در سفر نماینده گان دولت به شهرستان مشکلات اصلی شهرستان از قبیل مشکلات اقتصادی، گمرک،بنادر، ته لنجی، بازارچه مرزی، راه، آب، مسکن، مشکلات صیادان، مشکلات گردشگری و .... هم به صورت شفاهی، طی نامه ای خطاب به رئیس جمهور به ایشان تحویل داده شد.
حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نیا تصریح کرد: طی بازدید وزیر کشور از محله حیدر آباد و مشاهده مشکلات متعدد مردم دستوراتی نسبت به برق دار کردن منازل، حل مسئله سندهای زمین، اختصاص زمین مناسب به جوانان و حل مشکلات محلات حاشیه نشین بندرلنگه و بندرکنگ صادر شد و همچنین مقرر شد یک کارگروه متشکل از معاون وزیر،معاون استاندار، فرمانداران و شهرداران شهرستان تشکیل شود و مشکلات محلات حاشیه نشین این دو شهر مورد پیگیری قرار گیرد.
وی بنا به فرمایشات نماینده ولی فقیه هرمزگان در شورای اداری در حضور رئیس جمهور، اظهار داشت: شهرهای ساحلی هرمزگان بدترین شرایط را دارند باید برای توسعه و گسترش شهرهای ساحلی نگاه مسئولان تغییر پیدا کند و تمرکز صنعت روی شهر بندرعباس به صلاح نیست و صنایع را در ۱۲۰۰ کیلومتر سواحل استان تقسیم کنید.
وی خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد: آیت الله رییسی رئیس جمهور و هیئت دولت آیا استان دیگری با ظرفیت های مختلف مثل استان هرمزگان سراغ دارید؟جناب رئیس جمهور چرا شهرستان بندرلنگه با بیش از ۳۰۰کیلومتر نوار ساحلی باید برهوت صنایع و کارخانجات باشد؟
حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نیا اذعان داشت: چرا باید استان هرمزگان در فقر و بیکاری قرار گیرد! چرا حتی یکی از نخبگان این استان در مسئولیت های مهم کشوری به کار گرفته نمی شوند؟ مردم هرمزگان انتظارات و نیاز به نگاه و توجه ویژه دولت مردمی و انقلابی دارند.
امام جمعه بندرلنگه گفت: باتوجه به ظرفیت های بالقوه و مزایایی نظیر موقعیت جغرافیایی وحساسیت های استراتژیکی شهرستان بندرلنگه اقتضای فرمانداری ویژه را دارد که با استقرار آن شاهد برقراری چند اداره کل و فرمانداری با اختیارات بیشتر داشته باشیم تا اینگونه از ظرفیت های موجود در راه توسعه و رونق منطقه بهره برداری شود.
امام جمعه شهرستان بندرلنگه گفت: در هفته گذشته مباحث مختلفی درباره مسئولان سابق شهرستان مطرح شد تنها نکته ای که می خواهم در این زمینه بگویم این است که نباید از محدوده تقوا خارج شویم و دین خودمان را بفروشیم و همچنین نبایستی با آبروی افراد خانواده آنها بازی نکنیم، اجازه دهید مسئولان ذی ربط در این خصوص بررسی های لازم را انجام دهند و هر حکمی صادر شد، گزارش دهند.
وی ابراز داشت: رویه اشتباهی است که تا یک مسئله ای مطرح می شود و تحقیقاتی آغاز می شود با فضای مجازی قضاوت ها شروع می شود، آبروها ریخته می شود بدانید آبرو از کعبه مهمتر است.
حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نیا با اشاره به اوضاع آشفته فضای مجازی خاطرنشان کرد: از مسئولان  امنیتی، انتظامی، سپاه و قضایی تشکر می کنم که با اشراف کامل در کمتر از چند ساعت ردیابی و شناسایی کردند مطلب آنقدر ناشیانه و سخیف بود که نه از سوی بنده و نه از سوی هیچ مسئولی ارزش پاسخ دادن ندارد ولی به احترام افکار عمومی به آن شایعه بی ارزشی که صرفا غرض شخصی در آن بود و نه اغراض سیاسی امنیتی اعتقادی و... پرداختم.
وی در پایان افزود: به فضل خدا عزم ما برای مطالبه گری حق و خدمت به مردم در شهرستان جزم تر شده است و با همدلی همه ی مردم و مسئولان محکم تر از قبل به پیش خواهیم رفت.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه