English

امام جمعه بندرلنگه؛

کلید حل مشکلات بندر لنگه افزایش اشتغال است

امام جمعه بندرلنگه مطرح کرد: مردم شهرستان تمرکز و تجمع بیش از حد کارخانجات و صنایع دراطراف این شهرستان و محرومیت مطلق بندرلنگه را بی‌عدالتی می‌دانند و خواستار تغییر رویکرد مسئولان در این زمینه هستند.

کلید حل مشکلات بندر لنگه افزایش اشتغال است

 

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین جواد اسماعیل‌نیا امام جمعه بندرلنگه در جلسه شورای اداری شهرستان بندرلنگه که در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی مذهبی ولی عصر(عج) بندر چارک برگزاری شد، اظهار کرد: برکات نظام برای شهرستان بندرلنگه و بخش شیبکوه فراوان بوده است که مردم قدر دادن آن هستند اما مشکلاتی باقیمانده است که در مقابل عزم راسخ و اراده پولادین مسئولان و مردم شریف و ظرفیت‌های موجود در منطقه مساله لاینحلی نیست.

وی افزود: عمده مشکلات موجود، ناشی از بی‌برنامگی و ناشکری از داشته‌های خود است. مردم نجیب شهرستان بندرلنگه شایسته بهتر از این‌ها هستند. 

امام جمعه شهرستان بندرلنگه بیان داشت: ما با روحیه انقلابی و مجاهده از مشکلات عبور خواهیم کرد، در زمان جنگ تحمیلی سیم خاردار هم نداشتیم اما امروز بدون گرفتن تکنولوژی از خارج، موشک‌های نقطه‌زن چند هزار کیلومتری داریم.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌نیا بیان داشت: هرکجا روحیه انقلابی و خود باوری بود هرکجا تکیه بر ایمان به خدا و توان جوان انقلابی بود سرفرازیم اما هرکجا توکل بر دشمن خارجی کردیم شکست خوردیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بندرلنگه اضافه کرد: امروز هیچ مسئولی نباید حل مشکل را به کمک خارجی و انتخابات فلان کشور گره بزند خودتان آستین همت بالا بزنید.

این استاد حوزه و دانشگاه نکاتی را خطاب به مردم و مسئولان بیان داشت و یادآور شد: باید فرهنگ تلاش مضاعف و ارزشمند دانستن کار اقتصادی و تولید را نهادینه کنیم. 

وی ادامه داد: جوان ما باید بداند کار ننگ نیست بلکه نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود تنبلی را از فرهنگ‌مان حذف کنیم پس همه مردم آستین بالا بزنند.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه خاطرنشان کرد: مردم برای رونق تولید در تشکیل تعاونی‌های کوچک تا کارهای بزرگ‌تر در قالب کارخانه شرکت و غیره مشارکت کنند.

امام جمعه بندرلنگه، مسئولان شهرستان را روی صحبت قرار داد و گفت: امسال سال آخر دولت است لذا باید یادگاری‌های خوبی از خود در مدت مسئولیت در این برهه و دولت به جا بگذارید.

وی خطاب به مسئولان یادآور شد: لطفا وعده‌های خود را یادآور شوید به قول‌هایی که به مردم دادید عمل کنید، قول جدیدی که توان عمل به آن ندارید ندهید، کارهای به زمین مانده زیاد است و امکانات، بودجه و زمان کم، پس لازمه موفقیت شما مجاهدت مستمر و پرهیز از پیگیری منافع شخصی و حزبی است.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه تاکید کرد: موفقیت شهرستان در گرو هماهنگی همه ارکان و ارگان‌های آن است و ناهماهنگی برخی ادارات با هم باعث رنجیده شدن تولیدگران و سرمایه‌گذاران شده و عامل مهاجرت آنها از شهرستان و این مساله باید حل شود.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌نیا با اشاره به اینکه کلید حل همه مشکلات موجود منطقه افزایش اشتغال مفید است، بیان داشت: هر اداره و مجموعه‌ایی در کنار رسالت‌های ذاتی خود جای را برای ایفای نقش مجموعه خود، در کمک به ایجاد اشتغال  و رونق تولید باز کند.

وی توضیح داد: باید سرمایه گذاران خصوصی را شناسایی و موانع حضور آنها را شناسایی و رفع کردو آنها را برای حضور در شهرستان تشویق کرد بسته‌های سرمایه‌گذاری‌تان آماده کامل‌تر و جذاب آماده کنید روی میز آن‌ها بگذارید و مشوق‌هایی برای استقرار آنها داشته باشید و قوانین دست و پاگیر را نیز تسهیل کنید.

مدیر سابق حوزه‌های علمیه خواهران استان قم تصریح کرد: نظارت و برخورد قاطع با برخی تخلفات اساسی که عرصه را بر مردم تنگ کرده مثل صید ترال در استان و شهرستان اعمال کرد و اگر این اتفاقات بیفتد چشم‌انداز فرداهای شهرستان ما بسیار جذاب و دیدنی خواهد بود.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه خطاب به مسئولان کشوری و استانی، خاطر نشان کرد: مردم شریف شهرستان مرزبانان مخلص فداییان انقلاب و رهبری هستند و سال‌ها از سیصد کیلومتر مرز با جان محافظت کرده اند و اجازه کمترین تعرض را به هیچ اجنبی نخواهند داد این مردم از حضور صنایع، کارخانجات و شرکت‌ها در مناطق دیگر و آبادانی آن‌ها خرسندند اما تمرکز و تجمع بیش از حد کارخانجات و صنایع در دو طرف شهرستان (از هرطرف حدود دویست کیلومتر) و محرومیت مطلق این شهرستان از آن را بی‌عدالتی می‌دانند و خواستار تغییر رویکرد مسئولان در این زمینه هستند.

وی در پایان یادآور شد: ما به اصلاح این رویکرد و استقرار صنایع و کارخانجات مولد و بهبود وضع معیشت مردم شریف این منطقه امیدواریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی