English

اجرای طرح آمارگیری نیروی کار فصل پاییز ۱۳۹۶

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان از اجرای طرح آمارگیری نیروی کار فصل پاییز ۱۳۹۶ خبر داد.

اجرای طرح آمارگیری نیروی کار فصل پاییز ۱۳۹۶

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، وحید طیفوری آمارهای مربوط به نیروی کار را مبنایی برای ارزیابی و تحلیل سیاست‌های اقتصادی یک کشور دانست و گفت: افزایش اشتغال و کاهش بیکاری به‌ عنوان یکی ازشاخص‌های توسعه‌یافتگی جوامع تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: طرح آمارگیری نیروی کار از مهم‌ترین طرح‌های آماری مرکز آمار ایران است که با جمع‌آوری اطلاعات پایه‌ای نیروی کار کشور، امکان تهیه و ارزیابی برنامه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... رافراهم می‌کند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان افزود: طرح آمارگیری از نیروی کار بر اساس نیاز برنامه‌ریزان و با هدف محاسبه شاخص‌های فصلی و سالانه نیروی کار، از جمله نرخ مشارکت اقتصادی، نرخ بیکاری و تغییرات آن‌ها طراحی شده است.

طیفوری گفت: علاوه بر این طرح مذکور منطبق بر آخرین توصیه‌های سازمان بین‌المللی کار است و برای مقایسه بین المللی شاخص‌های نیروی کار امکان بهتری فراهم می‌کند.

وی به اهداف طرح اشاره کرد و ادامه داد: این طرح با هدف شناخت ساختار نیروی کار، تعیین وضعیت جاری ویژگی‌های جمعیت فعال، شاغل و بیکار و برآورد شاخص‌های نیروی کار به‌صورت فصلی و سالانه و همچنین تغییرات آن در کل کشور، نقاط شهری، نقاط روستایی و تغییرات سالانه دراستان‌ها با روش نمونه‌گیری چرخشی در فصول مختلف سال اجرا می‌شود.

طیفوری در خصوص شیوه‌های جمع‌اوری اطلاعت گفت: ابزار جمع‌آوری اطلاعات در این طرح تبلت می‌باشد که بعد از مراجعه حضوری به خانوارهای مورد نمونه، اطلاعات در قالب دو فرم پرسشنامه اعضای خانوار و پرسشنامه فردی جمع‌آوری می‌گردد.

وی اضافه کرد: براین اساس طرح نیروی کار فصل پاییز ۱۳۹۶، از ۲۰ آبان همزمان با سراسر کشور در همه شهرستان‌های استان آغاز و تا تاریخ ۳ آذر به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت.

طیفوری در پایان خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح 26 نفر متشکل از مأمور آمارگیر،  بازبین و کارشناس مشغول فعالیت می‌باشند که برای اخذ اطلاعات به ۸۷ خوشه شهری و ۸۰ خوشه روستایی و در مجموع ۲۰۰۴ خانوار مراجعه می‌نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه