English

حجت الاسلام و المسلمین جواد اسماعیل نیا مطرح کرد؛

کشور در آستانه ایجاد فروچاله جمعیتی بزرگ

امام جمعه شهرستان بندرلنگه گفت: در حال حاضر ایران در آستانه افتادن در یک فروچاله جمعیتی بزرگ قرار داد و دولتمردان برای رفع این مشکل باید همانند پدران و مادرانی دلسوز برای فرزندانشان به علاج واقعه قبل از وقوع بیندیشند.

کشور در آستانه ایجاد فروچاله جمعیتی بزرگ

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین جواد اسماعیل نیا امام جمعه بندرلنگه با اشاره به مسئله مهم فرزندآوری و کاهش نرخ باروری در ایران مطالبی را عنوان کرد و گفت: در حال حاضر نرخ باروری 1/7 فرزند به ازای هر زن است این آمار بسیار نگران کننده است که حاکی از ابعاد بحران جمعیت دارد.
حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نیا ابراز داشت: در ۲۰ سال آینده، از پیرترین کشورهای دنیا خواهیم بود بنابراین جمعیت هر کشور به عنوان مهمترین مولفه های قدرت به شمار می آید و هر چقدر جمعیت جوان تر، قدرت و اهمیت ضربه آن از سوی دشمنان بیشتر می شود. وی عنوان کرد: جمعیت جوان به عنوان نیروی محرکه رشد و توسعه به شمار می آیند.
وی اظهار داشت: سیاست های غلط کنترل جمعیت در دولت سازندگی، مشکلات اقتصادی و تهاجمات فرهنگی است که مهمترین عامل کاهش جمعیتی ایران اسلامی به شمار می آید.
امام جمعه بندرلنگه در ادامه یادآور شد: هم اکنون کشورمان در آستانه افتادن در یک فروچاله جمعیتی بزرگ قرار داد و دولتمردان برای رفع این مشکل باید همانند پدران و مادرانی دلسوز برای فرزندانشان به علاج واقعه قبل از وقوع بیندیشند.
وی بیان کرد: شورای نگهبان مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر قانون حمایت از خانواده را تایید کرد و یکی از مهمترین اقدامات مجلس تصویب قانون حمایت از خانواده است که زمینه های مساعد را برای ازدواج و فرزندآوری فراهم می سازد.
حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نیا اذعان کرد: مسئولان باید در اسرع وقت دستور اجرایی شدن این مصوبه را تهیه و ابلاغ کنند تا شاهد افزایش چشمگیر رشد جمعیت در ایران باشیم.
خطیب امام جمعه شهرستان بندرلنگه با اشاره به مسئله فرهنگ تصریح کرد: در تقویم تاریخ کشورمان روز 14 آبان که مصادف با تصویب آئین‌نامه شورای فرهنگ عمومی است و اهمیت فرهنگ بر هیچ فردی پوشیده نیست.
تبیین کلام مقام معظم رهبری درباره فرهنگ؛ مفهوم فرهنگ به مانند هوا است، اگر ما از هوای تمیز استفاده کنیم آثار مثبتی را برجای می گذارد و اما بالعکس اگر هوا آلوده باشد، آثار مخربی را بدنبال دارد. پس مفهوم فرهنگ در زندگی همه ما انسان ها از اهمیت بسزایی برخوردار است.
وی خطاب به مسئولان کشور، شوراهای شهر و روستا، قوه مقننه و قوه مجریه اظهار داشت: مسئولان باید به مسئله فرهنگ‌ را در اولویتشان قرار دهند. بنابراین اگر مفهوم فرهنگ به درستی در جامعه اجرا شود به طور قطع مسائل اقتصادی و دیپلماسی خارجی حل خواهد شد.
حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نیا ضمن تقدیر از نیروی دریایی سپاه در مقابله با ناو جنگی آمریکا در دریای عمان و باز پس گیری نفت دزدیده شده ایران وتوقیف نفت کش دزدان دریایی، افزود: صحنه های اخیر به حدی برای آمریکا شرم آور بود که رسانه های بیگانه نوشتند؛ نیروی دریایی آمریکا فقط تماشاگر قدرت سپاه ایران بود.
وی در پایان عنوان کرد: ما شاهد معارفه شهرداران شهرهای مختلف بودیم و به شهرداران جدید توصیه می کنم از ظرفیت صاحب نظران و نخبگان منطقه برای پیشرفت شهرها استفاده کنید و از هرگونه حاشیه سازی، سیاسی بازی اجتناب کنید و به عنوان یک مسئول در وهله نخست؛ باید مشکلات مردم محلات محروم تر وحاشیه نشین ها را در اولویت قرار دهید. و برای جذب سرمایه گذار در جهت توسعه شهر تلاش کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه