English

مکتب حاج قاسم، فرهنگ شهادت است

رییس حوزه هنری استان کردستان گفت: مکتب حاج قاسم فرهنگ ایثار و شهادت است و توجه جدی هنرمندان به ترویج آن یک امر ضروری است.

مکتب حاج قاسم، فرهنگ شهادت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، امین مرادی در محفل ادبی شعر "سردار فاطمی" که به مناسبت دومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی در محل سالن شماره یک پردیس سینما آزادی بیجار برگزار شد, گفت: همگان باید بدانند حاج قاسم سلیمانی یک شخص نیست بلکه یک مکتب و یک فرهنگ است و این مکتب مصداق عینی انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن است.

وی افزود: در مکتب حاج قاسم شهادت به معنای جان باختن و از دست رفتن نیست، بلکه شهادت به معنای یافتن و بدست آوردن است.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان به اهمیت زبان هنر در تبیین ویژگی های این مکتب پرداخت و اظهار کرد: زبان هنر یک زبان تأثیرگذار است که هنرمندان با بهره مندی از آن می توانند به خوبی و زیبایی در قالب های مختلف شعر، داستان، تئاتر، سینما، تجسمی و گونه های مختلف دیگر هنری آن را به تصویر بکشند.

مرادی به تلاش دشمنان در جهت شکست جبهه مقاوت اشاره کرد و ادامه داد: همه علی الخصوص هنرمندان باید اگاه باشند در صورت غفلت از بیان درست و هنرمندانه شاخص های انقلابی گری و مکتب حاج قاسم و انقلاب اسلامی دشمنان جای جلاد و مظلوم را عوض می کنند.

وی به دیدار سالیانه شاعران با رهبر انقلاب اسلامی در ایام ماه رمضان و شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) اشاره کرد و یادآور شد: در این جلسات که توسط حوزه هنری برنامه ریزی می شود هر ساله شاعرانی از نقاط مختلف کشور در محضر حضرت آقا به قرائت شعر می پردازند که از استان هم شاعران توانمندی همچون زنده یاد شاهرخ اورامی، امجد ویسی، طاهره تختی، اکرم بهرامچی، فتح ا... فاتحی، مهدی صفی یاری و ... هم حضور داشته اند.

 امام جمعه بیجاررییس حوزه هنر ی انقلاب اسلامی کردستان بیان کرد: توجه حاج قاسم به این شعر نشانه تأثیرگذاری زبان هنر و نقش هنرمندان در ترویج مفاهیم متعالی انقلاب اسلامی است بنابراین  خیلی مهم است که با زبان هنر عمق شخصیت حاج قاسم را به نسل آیندگان منتقل کنیم.،چرا که با تو جه به فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند هر اندیشه ای در قالب هنر نگنجد ماندنی نیست. 

 

مکتب حاج قاسم مکتب انقلاب اسلامی است

امام جمعه بیجار نیز در این مراسم از مکتب حاج قاسم سلیمانی به عنوان کتب انقلاب اسلامی نام برد و با اشاره به جایگاه هنر در انتقال پیام به مخاطب, گفت: زحمات و جایگاه شهداء و رساندن پیام آنها به مخاطب در قالب های مختلف میسور است اما در قالب هنر جلوه دیگری پیدا می کند.

حجت الاسلام علی مرادی اظهار کرد: هنر با زیبایی خود نمادها را برجسته می کند و به همین منظور باید از ظرفیت هنر و هنرمندان جهت برجسته سازی نماد شهید و شهادت بهره برد.

وی افزود: برای معرفی راه وروش حاج قاسم به عنوان یک مکتب مهم که همان مکتب انقلاب اسلامی است باید سرمایه گذاری در زمینه های مختلف را به انجام رساند که یکی از مهمترین کارها سرمایه گذاری فرهنگی وهنری است.

امام جمعه بیجار ادامه داد: حاج قاسم متواضعانه برای معرفی دین اسلام و گسترش مفاهیم انقلاب اسلامی تلاش کرد و برابر وعده خداوند پاداش تلاش ها‌ی صادقانه و متواضعانه خود را با شهادت و جایگاه والایی که در جهان اسلام بدست آورد کسب کرد.

حجت الاسلام مرادی در خصوص نقش حاج قاسم در پیروزی جبهه اسلام بر جبهه کفار تاکید کرد و یادآور شد: دنیا می داند موفقیت های کسب شده در جبهه مقاومت بدون حضور و نقش حاج قاسم میسر نبود.

قدرت انقلاب و جبهه مقاومت مرهون رشادت های حاج قاسم است

فرمانده بسیج سپاه ناحیه بیجار نیز در این مراسم در سخنانی با اشاره به فضائل و رشادت های حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: سخن گفتن در این زمینه و بیان ویپزگی های منحصر به فرد این فرمانده بزرگ جهان اسلام بسیار کار سختی است.

سرهنگ میرآقایی با طرح این سوال که چرا حجاج قاسم به سردار دل ها و مرد میدان نامیده شد؟, گفت: ایمان و عبودیت حاج قاسم، دستگیری محرومین، مبارزه با ظلم و ستم ، بصیرت والا و مردمی بودنشان از مهمترین دلایل جایگاه این مرد فرزانه و نستوه است.

وی افزود: حاج قاسم چهره انقلاب اسلامی را جهانی کرد و امروز نیر با شهادتشان همچون زمان حیاتشان به تداوم این پیروزی ها را قوام بخشیدند و شاهد شکست هیمنه پوشالی امپریالیسم جهانی  امریکا در منطقه هستیم.

حاج قاسم نماد ماندگار تاریخ مقاومت و شجاعت این سرزمین است

رییس حوزه هنری شهرستان بیجار نیز در سخنان کوتاهی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سرافراز سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی و ایام فاطمیه اظهار کرد: این برنامه با همکاری حوزه هنری بیجار، بسیج سپاه ناحیه شهرستان بیجار و سازمان بسیج هنرمندان برگزار شده است.

عبدالرضا خضری به جایگاه حاج قاسم در بین هنرمندان اشاره کرد و ادامه داد: حاج قاسم به عنوان اُسوه ایثار و شهادت و اسطوره مقاومت و دلیری مردمان ایران زمین با ویژگی های منحصر به فردی که مورد توجه تمامی جهان قرار گرفته است به عنوان یک نماد ماندگار در تاریخ این سرزمین به ثبت رسیده است.

وی بر حمایت حوزه هنری شهرستان بیجار از تولیدات هنری با موضوع حاج قاسم تأکید کرد و یاداور شد: از تمامی طرح ها و ایده های هنری در قالب های مختلف با موضوع حاج قاسم و فرهنگ ایثار وشهادت به صورت ویژه حمایت خواهیم کرد.

در پایان این مراسم از شاعران، ابوالقاسم معمار، علی احسان فریدونی، علیرضا جعفری، محمد رحیمی رضوان، امیررضا فرجوند که به قرائت شعر پرداخته بودند قدردانی به عمل آمد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه