English

جواد حسینی:

کارکنان واحدهای اقامتی غربالگری می‌شوند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: فعلا استان خراسان رضوی در شرایط آبی قرار دارد و حتی اگر با توجه به شیوع امیکرون و رنگ‌بندی، شرایط استان قرمز شود، هیچگونه خدمات‌دهی تعطیل نخواهد شد.

کارکنان واحدهای اقامتی غربالگری می‌شوند

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد حسینی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سخنانی تاکید کرد و گفت: مرحله نخست نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در خراسان رضوی از ۲۱ آذر ماه سال ‌جاری آغاز شد و تاسیسات گردشگری استان در اولویت نظارت قرار دارد.

حسینی این سخنان را در جلسه بررسی اجرای ابلاغیه کنترل مسافران در مبادی مرزی با توجه به شیوع سویه جدید امیکرون بیان کرد و ادامه داد: نظارت بر شیوه‌نامه‌های بهداشتی با اولویت مراکزی است که خدمت می‌دهد و خدمت می‌گیرند، به همین دلیل نیز تاسیسات گردشگری در اولویت قرار گرفته‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین تصریح کرد: کارکنان واحدهای اقامتی غربالگری می‌شوند و همه پرسنل تاسیسات و مراکز گردشگری باید دو دوز واکسن را تزریق کرده باشند تا بتوانند در این مراکز خدمت‌دهی کنند.

وی با اشاره به تزریق واکسن کرونا در سطح استان اظهار کرد: دوز اول را ۹۳ درصد، دوز دوم را ۷۶ درصد و دوز سوم را ۸ درصد تزریق کرده‌اند، زمانی که تزریق دوز سوم به بالای ۸۰ درصد برسد دیگر به تست پی سی آر نیاز نخواهد بود.

رییس مرکز بهداشت استان خراسان رضوی متذکر شد: در حال حاضر داشتن کارت واکسیناسیون یا تست پی سی آر برای ورود گردشگران خارجی الزامی است، البته در فرودگاه غربالگری انجام می‌شود و افرادی که علائم ابتلا به کرونا دارند، جداسازی می‌شوند.

وی با اشاره به سویه امیکرون تاکید: شدت واگیری این سویه خیلی زیاد است و در مواجه با این سویه با کمبود تخت بیمارستانی مواجه‌ایم، به همین دلیل چاره‌ای جز رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا نداریم.

حسینی در خاتمه خاطرنشان کرد: فعلا استان خراسان رضوی در شرایط آبی قرار دارد و حتی اگر با توجه به شیوع امیکرون و رنگ‌بندی، شرایط استان قرمز شود، هیچگونه خدمات‌دهی تعطیل نخواهد شد.

شایان ذکر است که: جواد موسوی، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‎‌دستی خراسان رضوی در این جلسه با اشاره به این که ۱۸ شغل با گردشگری مرتبط است که در از پاندمی کرونا متضرر شده‌اند، گفت: شیوه‌نامه‌های بهداشتی در واحدهای اقامتی و تاسیسات گردشگری استان به طور کامل رعایت می‌شود و باید هم‌افزایی لازم بین تمام دستگاه‌ها برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و توسعه گردشگری صورت گیرد.

همچنین در این جلسه شیوا خوش‌نسب، سرپرست اداره‌کل اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی در این جلسه گفت: باید واحدهای خدمات‌رسان به افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کنند، خدمات ندهند و شرایط مشهد و استان در مبدا برای زائران و گردشگران اطلاع‌رسانی شود که برای رعایت سلامتی خود و دیگران از ماسک استفاده کنند.

یوسف بیدخوری، معاون گردشگری اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‎‌دستی خراسان رضوی در ادامه این جلسه تصریح کرد: با توجه به اینکه کارکنان تاسیسات گردشگری و مراکز اقامتی در پیشانی خدمت‌رسانی به زائران قرار دارند، برای تزریق دوز سوم واکسن این افراد در اولویت قرار گیرند.

بیدخوری همچنین اضافه کرد: برخی افراد در زمان ورود به مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری از ماسک استفاده نمی‎کنند که به آن‌ها تذکر داده می‌شود و ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه