English

مدیرکل انتقال خون مازندران:

جایگاه انتقال خون هنوز به خوبی در جامعه شناخته شده نیست

مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: جایگاه انتقال خون هنوز به خوبی در جامعه شناخته شده نیست و در فرهنگسازی اهدای خون و شناساندن اهمیت انتقال خون نیازمند کمک و همت مسئولین هستیم.

جایگاه انتقال خون هنوز به خوبی در جامعه شناخته شده نیست

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، دکتر ذوالفقار تقوی در دیدار با نماینده مردم شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر نقش حیاتی انتقال خون در سلامت جامعه به ارائه گزارشی از فعالیت ها، فرآیندها و اهداف انتقال خون مازندران پرداخت و اظهار داشت: این مجموعه دارای مشکلاتی اعم از منابع مالی، انسانی و تجهیزاتی است که کمک و توجه ویژه نمایندگان مجلس به انتقال خون را می طلبد.

وی ادامه داد: سازمان انتقال خون تنها سازمانی است که از سوی سازمان پدافند غیرعامل کشور در حوزه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان یک مرکز حیاتی تعریف شده است که رسالت اصلی آن تهیه، تأمین و توزیع خون و فرآورده های خون سالم و کافی برای بیماران است.

مدیرکل انتقال خون مازندران به وجود 14 هزار بیمار خاص اعم از تالاسمی، هموفیلی، سرطانی و دیالیزی در استان اشاره کرد و گفت: این بیماران از دریافت کنندگان دائمی خون و فرآورده های خون هستند و علاوه بر این در جراحی ها، زایمان، سوانح رانندگی و... نیز به خون و فرآورده های خونی نیاز است.

وی با بیان اینکه جایگاه انتقال خون هنوز به خوبی در جامعه شناخته شده نیست، تصریح کرد: در فرهنگسازی اهدای خون و شناساندن اهمیت انتقال خون نیازمند کمک و همت مسئولین هستیم.

به گزارش موج؛ دکتر علی کریمی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از تلاش و زحمات مدیرکل انتقال خون مازندران و کارکنان این سازمان در ارائه خدمت به بیماران نیازمند به خون استان قدردانی کرد و در حمایت از انتقال خون و پیگیری های مربوطه در جهت رفع مشکلات قول مساعد داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه