English

افزایش آزمایش سریع کرونا در مبادی ورودی خراسان رضوی

دبیر قرارگاه مدیریت کرونا خراسان رضوی بیان کرد: برای عدم ورود به موج ششم شیوع کرونا، رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و تکمیل و پوشش فراگیر واکسیناسیون ضروری است.

افزایش آزمایش سریع کرونا در مبادی ورودی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی اصغر انجیدنی دبیر قرارگاه مدیریت کرونا در استان خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: ارائه تسهیلات دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای دسترسی بیشتر مردم به تست‌های تشخیص کرونا و آزمایش سریع کرونا (رپید تست) در تمامی درمانگاهها و آزمایشگاه‌های مشهد به شرط ثبت در سامانه سینا امکان پذیر شده است.

انجیدنی در ادامه این خبر گفت: پیش از این آزمایش کرونا فقط در مراکز منتخب انجام می شد و برای آمادگی سیستم بهداشتی و افزایش اقدامات پیشگیرانه به ویژه رهگیری های بیشتر و افزایش آزمایش سریع کرونا در مبادی ورودی مشهد و استان تدابیر لازم اندیشیده شده است.

دبیر قرارگاه مدیریت کرونا خراسان رضوی تاکید کرد: برای کاهش ظرفیت تخت های عادی و افزایش ظرفیت تخت های کرونایی نیز به تمامی بیمارستانها آماده باش داده شده است.

وی همچنین اضافه کرد: علاوه بر این بیمارستانهایی که در موج پنجم شیوع کرونا به عنوان بیمارستان موقت و صحرایی فعالیت می کردند از جمله بیمارستان شهید نجفی سپاه، بیمارستان امام خمینی (ره) و بیمارستان تازه تاسیس ولایت در مشهد آماده پذیرش بیماران کرونایی خواهند بود.

انجیدنی متذکر شد: با توجه به شناسایی اولین مورد ابتلا به سویه اومیکرون در مشهد اقدامات فوری در قرارگاه عملیاتی مدیریت کرونا در استان انجام شد و تمام اعضای خانواده و افرادی که با این بیمار در ارتباط بودند شناسایی و مورد آزمایش قرار گرفتند که اعضای درجه یک خانواده فرد مبتلا نیز به بیماری مبتلا شده بودند.

 آزمایش سریع کرونا

دبیر قرارگاه مدیریت کرونا خراسان رضوی: برای عدم ورود به موج ششم شیوع کرونا ، رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و تکمیل و پوشش فراگیر واکسیناسیون ضروری است.

وی اظهار کرد: بر اساس تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا، مهدهای کودک و مدارس استثنایی استان بطور موقت تعطیل شده‌اند و در باره سایر مدارس و نهادهای آموزشی نیز رعایت پروتکل های بهداشتی مورد تاکید قرار گرفته و نظارت بر اجرای پروتکل ها در مدارس سخت‌گیرانه تر شده است.

انجیدنی در خاتمه یادآور شد: رعایت کلیه پروتکل‌ های بهداشتی در همه مدارس استان مورد تاکید است و در صورت گزارش هر موردی از تخلف، به ادارات آموزش و پرورش اعلام شود تا برخورد لازم صورت گیرد و همچنین بر تشدید نظارت ها و افزایش رعایت پروتکلهای بهداشتی در شهر و به ویژه اصناف تاکید شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه