English

محمدرضا صابری:

دارویی مورد نیاز ورود احتمالی موج ششم کرونا در خراسان رضوی، پیش بینی شده است

عضو ستاد اجرایی مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: پیگیری لازم برای تامین دارو‌های مصرفی بیمارستان‌ها هم انجام می‌شود تا آن‌ها در نخستین فرصت داروی مورد نیاز خود را تهیه کنند و کمبودی در این زمینه به وجود نیاید.

دارویی مورد نیاز ورود احتمالی موج ششم کرونا در خراسان رضوی، پیش بینی شده است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدرضا صابری عضو ستاد اجرایی مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در اظهار کرد: تمهیدان لازم برای تامین نیاز دارویی خراسان رضوی برای ورود احتمالی به موج ششم کرونا فراهم شده است .

صابری در ادامه افزود: با توجه به آغاز موج ششم شیوع کرونا ، این استان با کسب آمادگی لازم برای مقابله با آن، موجودی اقلام دارویی در داروخانه‌های بیمارستانی را برای مدت ۲ ماه پیش‌بینی کرده است.

عضو ستاد اجرایی مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین اضافه کرد: براساس برآورد صورت گرفته از داروی مصرفی در موج پنجم شیوع کرونا، موجودی داروی مورد نیاز در داروخانه‌های بیمارستانی زیر پوشش این دانشگاه تقویت شده است.

صابری در ادامه این خبر تصریح کرد: به همه بیمارستان‌های استان تاکید شده است تا ۲۰ قلم داروی مورد نیاز برای بیماران کرونایی را تهیه و ذخیره‌سازی کنند.

عضو ستاد اجرایی مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: پیگیری لازم برای تامین دارو‌های مصرفی بیمارستان‌ها هم انجام می‌شود تا آن‌ها در نخستین فرصت داروی مورد نیاز خود را تهیه کنند و کمبودی در این زمینه به وجود نیاید.

وی در ادامه یادآور شد: اکنون از نظر دسترسی به اقلام دارویی بیماران کرونایی در داروخانه‌های سطح شهر مشهد مشکل خاصی وجود ندارد و در زمینه تهیه سرم هم مشکل چندانی نداریم و داروخانه‌هایی که در موج قبلی شیوع ویروس رمدسیویر دریافت می‌کردند همچنان دارو‌های کرونا را عرضه می‌کنند.

صابری در خاتمه متذکر شد: موجودی ۱۵ قلم داروی مورد نیاز بیماران کووید ۱۹ در خراسان رضوی هفته‌ای یک تا ۲ بار رصد می‌شود تا در صورت شیوع مجدد بیماری مشکل خاصی در این حوزه پیش نیاید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه