English

محمد میری:

تولید بیش از پنج هزار تن میوه به در خراسان رضوی

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: این میوه یکی از محصولات باغبانی درآمدزاست.

تولید بیش از پنج هزار تن میوه به در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد میری مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: امسال پنج هزار و ۲۵۰ تن محصول میوه به ، در این استان تولید شده است و از ۷۹۲ هکتار سطح زیرکشت درخت "به" در خراسان رضوی معادل ۹۳ هکتار غیربارور و ۶۹۹ هکتار بارور است.

میری در ادامه اضافه کرد: در مجموع بطور متوسط از هر هکتار زیر کشت این محصول هفت هزار و ۵۱۵ کیلو گرم "به" تولید شده است و این میوه یکی از محصولات باغبانی درآمدزاست.

مدیرامور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد: با این حال در سالیان اخیر به دلیل مبتلا شدن درختان "به" به بیماری آتشک باغداران رغبتی به کشت و توسعه آن ندارند.

وی ادامه داد: برای مقابله با بیماری آتشک اقدام به کشت و توسعه رقم ویدوجا در شهرستانهای جوین و چناران این استان شده است و کاشت رقم ویدوجا که از موسسه تحقیقات باغبانی کرج تهیه شده و مقاوم به بیماری آتشک می‌باشد بهترین راه برای توسعه این محصول درآمدزاست.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: نیشابور با ۲۱۰ هکتار، تایباد با ۸۵ هکتار و درگز با ۳۶ هکتار به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم استان را از نظر سطح زیر کشت این محصول دارند.

میری در خاتمه یادآور شد: با توجه به قابلیت انبارداری این محصول، کشت و توسعه ارقام مقاوم به بیماری آن در دستور کار قرار دارد و هم اکنون بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار در خراسان رضوی زیرکشت انواع محصولات زراعی و باغی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه