English

مدیرکل هواشناسی مازندران خبر داد:

ورود سامانه سرد بارشی به مازندران و هشدار به مسافران و کشاورزان

مدیرکل هواشناسی استان مازندران از ورود سامانه سرد بارشی به استان مازندران خبر داد و گفت : مسافران و کشاورزان ورود این سامانه را جدی بگیرند به طوری که گردشگران از شنا در دریا خودداری وکشاورزان نیز کود سرک را در مزارع برنج و سبزی‌ها مصرف کنند.

ورود سامانه سرد بارشی به مازندران و هشدار به مسافران و کشاورزان

به گزارش خبرگزاری موج مازندران ،  سید محمدرضا رضوی اظهار داشت: وضعیت جوی مازندران از روز شنبه تا دو‌شنبه هفدهم تیرماه صاف تا نیمه ابری در ساعات بعدازظهر و شب با افزایش ابر، وزش باد و درارتفاعات و غرب استان با رگبارو رعدوبرق پراکنده پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه این هوا فرصت مناسبی برای باغداران استان است گفت:توصیه می‌شود باغداران آبیاری فنی و اصولی درختان مرکبات با توجه به شرایط آب و هوایی و کمبود رطوبت خاک، استفاده از کود‌های پتاسه و اسید آمینه شامل محلول پاشی، کود‌های هیومیکی بشکل کود آبیاری برای جلوگیری از ریزش نابجا و نابهنگام ومیوه چه‌های مرکبات در اثر تنش‌های محیطی انجام دهند.

مدیرکل هواشناسی مازندران افزود: گلخانه داران دما، رطوبت، تهویه مناسب در گلخانه‌ها کنترل کنند.

وی گفت: در بخش نباتات نیز کشاورزان مبارزه شیمیایی علیه آفت بالشک مرکبات، کنترل بیماری بلاست برنج در شهرستان‌های مرکزی، ردیابی مگس مدیترانه‌ای در باغ‌ها و تسریع در برداشت پرتقال والنسیا، هلو، شلیل و ازگیل ژاپنی در باغ‌ها با نظر کارشناسان کشاورزی انجام دهند.

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‎های پیش‌‌ ‌‎یابی هواشناسی و خروجی مدل‌های عددی جوّی و دریایی از صبح فردا با شمالی شدن جریان هوا و وزش باد نسبتاً شدید، دریا موّاج خواهد شد.

رضوی افزود: در این مدت بیشینه سرعت وزش باد در نزدیک سواحل استان تا ۱۲متر بر ثانیه و دور از ساحل تا ۱۵متر بر ثانیه پیش‎بینی می‎شود.

وی گفت: بیشینه ارتفاع موج در نزدیک سواحل استان تا ۲.۰متر و دور از ساحل تا ۲.۵متر برآورد می‌شود و این وضعیت تا صبح سه ‌شنبه ۱۸تیر ادامه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: صیادان و بهره برداران از صبح شنبه پانزدهم تا صبح سه‎شنبه ۱۸تیر از فعالیت در دریا خوداری کنند و در این مدت شنا در دریا ممنوع است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه