English

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اصفهان:

پل خواجو یکی از حزن‌انگیزترین پل‌های جهان شده است

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پل خواجو امروز یکی از حزن‌انگیزترین پل‌های جهان شده است.

پل خواجو یکی از حزن‌انگیزترین پل‌های جهان شده است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، رسول میرباقری در هفدهمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان بیان داشت: دیگر پل خواجو ، یکی از زیباترین پل‌های جهان نیست، بلکه حزن انگیزترین پل جهان است، دیگر پیاده‌روی در کنار زاینده رود لذت بخش نیست، چون این روزها انسان‌های ستمدیده ‌ای را در عرصه زاینده رود می‌بینیم که هیچ کس برای آنها کاری نمی کند.

وی در بیان تذکرات خود اظهار کرد: زاینده رود، دیگر زنده رود نیست، غم رود است، اشک رود است، بستر زاینده رود، دیگر حیاتبخش نیست، نفس‌گیر است، دیگر پل خواجو، یکی از زیباترین پل‌های جهان نیست، بلکه حزن انگیزترین پل جهان است، دیگر پیاده روی در کنار زاینده رود لذت بخش نیست، چون این روزها انسان‌های ستمدیده ‌ای را در عرصه زاینده رود می‌بینیم که هیچ کس برای آنها کاری نمی کند.

این مقام مسئول افزود: زنده رودی که روزی زندگی می بخشید، امروز فقط نام زنده رود را با خود یدک می کشد و پیکر بی جانش مدت هاست در وسط شهر افتاده است. هر رهگذری زمان عبور از کنار زاینده رود، خاطرات خوش روزهای زنده بودن زنده رود را در قاب چشمانش مرور می کند و با بغضی در گلو از کنار آن رد می شود.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: بنابر آمار و ارقام، اصفهان در نوروز ۹۲، بیش از سال های گذشته پذیرای مهمانان نوروزی بود که از شهرهای دور و نزدیک برای گذران تعطیلات نوروزی خود به اصفهان آمده بودند. اما علی رغم وعده هایی که برای جاری شدن آب زاینده رود در ایام تعطیلات نوروز داده شد، در نوروز ۹۲ هم چشم مردم اصفهان و مسافران نوروزی به زنده شدن زنده رود روشن نشد.

میرباقری اضافه کرد: به سی و سه پل که می‌رویم تا حس و حال درونی مسافران نسبت به خشکی زاینده رود را جویا شویم. مسافران با حالتی بُهت زده به تماشای پیکر بی جان زاینده رود نشسته اند و برای آن ها باورکردنی نیست که زنده رود، این فرزند برومند اصفهان، امروز به این وضعیت افتاده و مردم شاهد مرگ بی سر و صدای آن هستند؛ امواج زاینده رود امسال چشم مسافران را نوازش نمی کند و آن ها با دیدن پیکر ترک خورده زنده رود شوکه می شوند. قایق هایی که روزی، مردم را سوار بر دامان زاینده رود می کرد، امروز در گوشه ای از ساحل کز کرده اند. دیگر از هیاهوی پرندگان و مرغان دریایی که سواحل شمال کشور را برای ما تداعی می کردند خبری نیست و گهگاهی تنها چند کلاغی که بر فراز زاینده رود در حال پرواز هستند دیده می شود. نسیم بهاری که روزی نوازش گر صورت ما بود، حالا طوفان شنی به پا می کند و گرد غم را بر سر مسافران می پاشد.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: جناب حجت الاسلام رییسی، رییس جمهور انقلابی و جهادی، امروز نوبت شماست که به شعارهای عدالت گستر و رفع محرومیت خود جامه عمل پوشید. بنده ضمن تشکر از دستورات اخیر شما و اقدامات میدانی وزیر نیرو خواهشمندم تصمیم نابخردانه بعضی رییس جمهورهای گذشته در بذل و بخشش بی جا، که باعث تضعیف شدن حق آبه شهروندان اصفهانی و کشاورزان شهید پرور  را گردید، جبران نمایید.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان خطاب به رئیس قوه قضاییه گفت: جناب حجت الاسلام اژه‌ای، ریاست محترم قوه قضاییه، امروز محور عدالت در ایران شما هستید، بنده درخواست دارم کمیته ویژه بررسی نحوه احقاق حق و حقوق سند حق آبه مردم اصفهان را تشکیل داده و اقدام جدی و عملی در این زمینه داشته باشید.

میرباقری خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جناب آقای دکتر قالیباف، در ایام سالروز حماسه و ایثار شهر اصفهان، نگاهی به همشهریان 370 رود بیکران و یار شهید خود در اصفهان داشته باشید. بنده مطمئنم امروز شهدای اصفهان در غم همشهریان ستمدیده خود در غم و اندوه بوده و در کنار آنها هستند.

وی ادامه داد: نمایندگان محترم مجلس جمهوری اسلامی، به ویژه نمایندگان عزیز استان خوزستان، استان چهار محال بختیاری، شما نمایندگان همه مردم ایران هستید نه فقط نمایندگان حوزه انتخابیه خود. خواهشمندم در خلوت خود با خدای خود ببینید اگر همشهریان خودتون هم چنین مشکلی داشتند، همینگونه رفتار می کردید. آیا شما نسبت به احقاق حق آبه کشاورزان مظلوم اصفهان، وظیفه ای ندارید؟

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان  خاطرنشان کرد: مسئولین محترم جمهوری اسلامی ایران به ویژه اداره کل میراث، امروز اصفهان و مردم عزیز آن و سرمایه های بی نظیر تاریخی و فرهنگی آن در چنگال فرونشست قرار گرفته است. مردم جهان شما را نخواهند بخشید که اینگونه میراث بزرگ بشریت را رها کردید و به داد آن نرسید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه