English

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

اصفهان برخوردار است اگر زنده‌رودش جاری باشد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اصفهان برخوردار است اگر زنده‌رودش جاری باشد، گفت: فرونشست تنها یکی از آثار دهشتناک نبود زاینده‌رود است که زندگی در اصفهان و آثار تاریخی آن را تهدید می‌کند.

اصفهان برخوردار است اگر زنده‌رودش جاری باشد

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، محمد نورصالحی امروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: قرآن کریم برای اداره دولت اسلامی مشارکت مردم را پیش بینی کرده است. شورا از ارکان نظام اداره جامعه محسوب می‌شود و آیه 38 سوره شورا مهر تاییدی بر این موضوع است.

وی با بیان اینکه ائمه نیز پیروان خود را به مشورت تشویق کرده اند، ادامه داد: برکسی پوشیده نیست هنگامی که مسائل به مشورت گذاشته شود مسائل پخته و کم عیب و نقص می‌شوند، شوراهای شهر و روستا به عنوان پارلمان محلی در حالی این مسئولیت را به عهده گرفته‌اند که پس از دو دهه آزمون و خطا امروز به پختگی رسیده‌اند و به عنوان یک نهاد قدرتمند بارویکرد نوین نقش مهمی به عنوان یک حکومت محلی ایفا می کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: پس از استقرار شورا و انتخاب شهردار و تحولات صورت گرفته در بدنه مدیریت شهری و انتخاب استاندار توسط هیات دولت سیزدهم بیش از هر زمان دیگری نیازمند مشورت و همکاری برای اداره شهر هستیم چراکه متاسفانه در دهه‌های گذشته با برخوردار دانستن اصفهان بسیاری از معضلات اصفهان نادیده گرفته شده و این شهر را دچار بحران کرده است.

نورصالحی افزود: 18 مهر روز زاینده‌رود است، اما امروز ما نه تنها آبی بر بستر رودخانه جاری نداریم بلکه با قطع شریان حیاتی زاینده‌رود فریاد وا عطشای کشاورزان و دامداران شنیده نمی‌شود و فرونشست زمین همان پدیده شومی که از سال‌ها قبل کارشناسان هشدار می‌دادند در حال اتفاق است. این فرونشست تنها یکی از آثار دهشتناک آن، نبود زاینده‌رود است که زندگی در اصفهان و آثارتاریخی آن را با تهدید مواجه کرده است.

وی گفت: باعث تاسف است که برخی مسئولان کشور تا نزدیک گوش مردم اصفهان می‌آیند، اما به اصفهان سر نمی‌زنند و نمایندگان استان نیز مسائل و مشکلات کوچکتر حوزه انتخابیه را بر مسائل کلان استان ترجیح می‌دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: اصفهان برخوردار است اگر زنده‌رودش جاری باشد، اصفهان برخودار است اگر کشاورزش که روزی ذکات ده بوده امروز محتاج صدقه نباشد و دامدارش به خاطر کمبود علوفه مجبور به قربانی کردن دامش نباشد و فرونشست زمین تاریخش را در خود فرو نبرد، اصفهان زمانی برخوردار است که اگر جوان نخبه علمی و صنعتی و اقتصادی‌اش به فکر مهاجرت از استان خود نباشد. اگر امروز به همفکری ننشینیم باید فردا شاهد تحلیل و بی‌رمقی نصف جهان باشیم.

نورصالحی اظهار کرد: همکاری و همفکری دیگر تنها توصیه نیست بلکه یک امر واجب است و بر اساس همین اصل است که امروز با رای مردم بر صندلی شورا تکیه زده‌ایم. شورا باید بلندگوی مطالبه‌گری خواسته‌های مردم باشد. از مهمترین خواسته‌های مردم زاینده‌رود است از دولت سیزدهم مردمی و جهادگر دعوت می‌کنیم به اصفهان سفر کنند و چاره یا برای این کلانشهر بیاندیشند، ما اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان آمادگی کامل خود با همکاری سایر ارگان‌ها برای پیگیری مشکلات دنبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: اینجانب پیشنهاد تشکیل مجمع ویژه برای مشکلات اصفهان دارم این مجمع متشکل از استاندار، نمایندگان مجلس، اعضای شورای شهر و شهردار و نماینده ولی فقیه و ... باشد تا راه حل منطقی برای بحران‌ها اندیشه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک روز پست و استاندارد، ادامه داد: ما روز جهانی عصای سفید را در پیش داریم، این روز به ما یادآور می‌شود که فضای شهری متعلق به همه مردم است و حضور ایمن روشندلان را فراهم کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه