English

جلیل رحیمی جهان‌آبادی:

هجوم نقدینگی، بازار بورس، مسکن و خودرو را با خاک یکسان کرد

نماینده مردم تایباد در مجلس بیان کرد: نمی‌توان مشکلات را با سخنرانی حل کرد و متأسفانه وضعیت به گونه‌ای است که وقتی قیمت زعفران بالا می‌رود، کارمند، مهندس و خانه‌دار زعفران می‌کارند و وقتی قیمت بورس بالا می‌رود، همه در بورس سرمایه‌گذاری می‌کنند.

هجوم نقدینگی، بازار بورس، مسکن و خودرو را با خاک یکسان کرد

به گزارش خبرگزاری موج، جلیل رحیمی جهان‌آبادی نماینده مردم تایباد در مجلس در سخنانی اظهار کرد: هجوم نقدینگی، بازار بورس، مسکن و خودرو را با خاک یکسان کرد، گفت: سهامداران خرد باید مورد حمایت ویژه قرار گیرند.

رحیمی جهان‌آبادی در جریان بررسی وضعیت بازار بورس با حضور وزیر اقتصاد در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: در کشور با هجوم نقدینگی مواجه هستیم که هر بار بازار بورس، مسکن و خودرو را با خاک یکسان می‌کند. تا تکلیف نقدینگی را روشن نکنیم و اقتصاد ما یک اقتصاد دولتی باشد، مشکلات حل نخواهد شد.

نماینده مردم تایباد در مجلس در ادامه متذکر شد: نمی‌توان مشکلات را با سخنرانی حل کرد و متأسفانه وضعیت به گونه‌ای است که وقتی قیمت زعفران بالا می‌رود، کارمند، مهندس و خانه‌دار زعفران می‌کارند و وقتی قیمت بورس بالا می‌رود، همه در بورس سرمایه‌گذاری می‌کنند؛ همین ورود غیرتخصصی موجب ضرر و زیان مردم می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه این سخنان تاکید کرد و گفت: افرادی که در اوج قیمت‌ها در بورس سرمایه‌گذاری کردند، نمی‌توانند توقع داشته باشند قیمت‌ها در اوج بماند.

وی همچنین ادامه داد: از وزیر اقتصاد می‌خواهم که تکلیف قیمت ارز و خودرو را روشن کند،  پیوند ناگسستنی بین اقتصاد و سیاست وجود دارد و عده‌ای فکر می‌کنند با هر سیاستی می‌توانند اقتصاد را اداره کنند درحالی‌که دولت باید بتواند با اقتصاد جهانی کار کند.

رحیمی جهان‌آبادی در خاتمه این سخنرانی خاطرنشان کرد و عنوان کرد: نیاز به بررسی دقیق در سیاست داخلی و خارجی داریم، و می بایست که سهامداران خرد مورد حمایت ویژه قرار گیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه