English

محسن زنگنه:

تخصیص اعتبار و تسهیلات به زعفرانکاران خراسان با هدف حمایت از بازار زعفران

نماینده مردم تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تسهیلات حمایتی ارائه شده از طرف ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) به زعفرانکاران، نیاز به ضامن ندارد.

تخصیص اعتبار و تسهیلات به زعفرانکاران خراسان با هدف حمایت از بازار زعفران

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محسن زنگنه نماینده مردم تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی در سخنانی بیان کرد: زعفران‌کاران به هیچ وجه نگران تسویه حساب خرید محصول خود توسط دولت نباشند زیرا امسال مجلس اعتباری معادل پنج هزار میلیارد تومان برای خرید محصولات پایه با محوریت زعفران در اختیار دولت قرار داده است.

محسن زنگنه در ادامه این سخنان اضافه کرد: این روزها حتی شاهد افزایش قیمت زعفران در بازار نسبت به کف تعیین شده هستیم و لذا برخی کشاورزان ترجیح می‌دهند محصول زعفران خود را در بازار عرضه کنند و ما نیز این اقدام را به فال نیک می‌گیریم.

نماینده مردم تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی: طبق دستورالعمل ابلاغی، مراکز خرید و تعاونی روستایی موظف هستند هر کیلوگرم زعفران نگین را ۲۰۵ میلیون ریال، شبه‌ نگین را ۱۶۰ میلیون ریال، پوشال مرغوب را ۱۵۵ میلیون ریال، پوشال معمولی را ۱۳۵ میلیون ریال و زعفران دسته‌ای را ۱۱۰ میلیون ریال بدون سقف خرید از کشاورزان خریداری کنند.

وی: قیمت گل زعفران نیز هر من (سه کیلوگرم) بین پنج میلیون و ۵۰۰ تا ۶ میلیون ریال باید معامله شود منتهی در ابتدای فصل برداشت چون زعفران نوبرانه به بازار می‌آید شاهد افزایش قیمت گل و زعفران خشک بودیم و اکنون که محصول بیشتر شده قیمت کاهش یافته است و همین مساله نگرانی‌هایی را ایجاد کرده  که در بازار زعفران امری طبیعی است.

نماینده مردم تربت‌حیدریه

زنگنه همچنین تاکید کرد: ارایه تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی به زعفرانکاران خرده مالک در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی از دیگر اقدامات حمایتی در حوزه زعفران است و این تسهیلات توسط ستاداجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره)  از ابتدای آبان امسال با هدف حمایت از زعفرانکاران به کشاورزان خرده مالک تا سه هکتار زیرکشت اهدا می‌شود و سامانه اینترنتی به نشانی satkaz.ir طراحی شده است و کشاورزان می‌توانند با مراجعه به آن اطلاعات درخواستی را ثبت کنند.

نماینده مردم تربت‌حیدریه ، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تسهیلات ارائه شده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) به زعفرانکاران، نیاز به ضامن ندارد و کشاورزان همان زعفران تولیدی خود را به صورت سپرده در انبارهای بورسی به امانت می گذارند و پس از دریافت تسهیلات یک سال فرصت بازپرداخت مبلغ تسهیلات را خواهند داشت.

زنگنه در خاتمه این سخنان خاطرنشان کرد: از مجموع بیش از ۱۱۸ هزار هکتار زمین زیر کشت زعفران در ایران، استان خراسان رضوی با بیش از ۹۰ هزار هکتار و ۸۰ درصد تولید و استان خراسان جنوبی با ۱۵ هزار و ۷۰۰ هکتار و حدود پنج درصد تولید به ترتیب بیشترین میزان کشت و تولید این محصول را به خود اختصاص داده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه