English

شمس اللهی:

رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی الزامی است

مدیر‌عامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی الزامی است، گفت: با توجه به نزدیک شدن فصل سرما برای جلوگیری از وقوع حوادث دلخراش، رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی الزامی است.

رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی الزامی است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، عباس شمس اللهی با بیان اینکه شهروندان قبل از راه اندازی و استفاده از بخاری باید از باز بودن مسیر دودکش اطمینان حاصل کنند، افزود: هر وسیله گازسوز باید یک دودکش مجزا و مخصوص به خود داشته و حداقل یک متر از کف پشت بام و لبه دیوار مجاور فاصله داشته باشد.

وی به اهمیت کنترل دقیق وسایل گازسوز به منظور اطمینان از سلامت کارکرد آن‌ها  اشاره کرد و اظهار داشت: نصب کلاهک H در مبادی خروجی دودکش‌ها به دلیل ممانعت از برگشت فشار جریان باد و سهولت در خروج گازهای سمی الزامی است و برای حفظ سلامت جانی و جلوگیری از خسارت‌های مالی، رعایت این نکات باید جدی گرفته شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه مشترکین گاز از قرار‌دادن خروجی دودکش در داخل راهروها، حیاط خلوت‌های مسقف و همچنین بصورت افقی به منظور جلوگیری از حوادث ناشی از گاز گرفتگی خودداری کنند، تصریح کرد: بخاری بدون دودکش به هیچ عنوان نباید در محیط‌های بسته مانند اتاق خواب نصب شود و نصب آبگرمکن در مکان‌هایی مانند انباری، آشپزخانه‌های کوچک، حمام یا رختکن و نورگیرها نباید می‌تواند منجر به حوادث ناگوار شود.

شمس اللهی خاطرنشان کرد: استفاده از لوله‌های آکاردئونی(خرطومی) به عنوان لوله دودکش وسایل گاز‌سوز اقدامی خطرناک و بازی با جان ساکنین است و در نصب دودکش بخاری باید از لوله‌های گالوانیزه و ضد زنگ با حداقل تعداد زانو استفاده شود.

وی  از مشترکین خواست با مدیریت مصرف در ماههای سرد پیش رو به خصوص در دوران اوج مصرف علاوه بر صرفه اقتصادی خانوار، این شرکت را در ارائه خدمات مطلوب و تدوام پایدار گاز یاری کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان با بیان اینکه سهم بالای هزینه‌های انرژی در اقتصاد خانواده نباید نادیده گرفته شود و بهترین روش در کاهش هزینه مصرف گاز خانوارها، بهینه کردن مصرف گاز است، گفت: راهکارهایی همچون دو جداره و عایق کردن پنجره‌ها، نصب پرده‌های ضخیم، رعایت دمای رفاه( ۲۱- ۱۸ درجه سانتیگراد) و استفاده مطلوب از نور خورشید در روزهای آفتابی است که برخی از آنها با تغییرات بسیار ساده در روش‌های روزمره زندگی ما قابل اقدام هستند.

شمس اللهی با بیان اینکه مدیریت مصرف از سوی مشترکین، برنامه‌ریزی مناسب در انجام‌تعمیرات پیشگیرانه تاُسیسات و تجهیزات و نیز تلاش مضاعف نیروهای شرکت گاز از عوامل تاُمین پایدار گاز در آستانه ورود به فصل سرما است، افزود: در صورت رعایت نکردن صرفه جویی و مصرف بی رویه جریان گاز سازمان‌های پر مصرف  قطع خواهد شد از این رو ادارات و سازمان‌ها  می‌توانند برای صرفه‌جویی موثر در مصرف گاز موتورخانه خود را به سیستم  هوشمند تبدیل کنند و از طرح ملی رایگان اصلاح و بهینه سازی موتورخانه‌ها استفاده کنند.

وی از مدیران ادارات دولتی خواست با توجه به نزدیک شدن فصل سرما و افزایش عمومی مصرف گاز، سیستم‌های گرمایشی سازمان‌های تحت امر را  یک ساعت قبل شروع ساعت اداری روشن و یک ساعت قبل از پایان ساعت کاری، خاموش نمایند و در تعطیلات آخر هفته و سایر ایام تعطیل هم، از خاموش بودن سیستم‌های گرمایشی اطمینان حاصل کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه