English

شمس اللهی:

دستگاه های اجرایی ایلام برای فصل سرد سال سوخت ذخیره کنند

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: الزام ادارات و دستگاه‌های دولتی و صنوف خدمات رسان عمومی برای استفاده از سوخت جایگزین در فصل سرد سال و هنگام حوادث قطع گاز ضروری است.

دستگاه های اجرایی ایلام برای فصل سرد سال سوخت ذخیره کنند

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، عباس شمس اللهی مدیرعامل شرکت گاز استان در دیدار با استاندار ایلام افزود: در چند سال گذشته با برنامه‌ریزی‌های انجام شده خوشبختانه هیچگونه قطعی گاز برنامه‌ریزی شده در استان وجود نداشته و همین امر باعث رضایتمندی مردم، ادارات، صنایع و صنوف مختلف از عملکرد شرکت گاز شد.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۶۰ درصد سبد انرژی این استان از طریق گاز طبیعی تاُمین می‌شود، اظهار داشت: با ورود و تزریق گاز به شبکه توزیع شهر پهله در شهرستان دهلران، هم اکنون ۱۰۰ درصد مناطق شهری و ۹۷ درصد روستاهای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و با اتمام پروژه های در دست اجرا در شرکت گاز استان تا پایان سال جاری، جمعیت خانوار بهره‌مند روستایی استان به ۹۸ درصد خواهد رسید.

شمس اللهی با بیان اینکه در راستای تحقق نامگذاری سال جاری و کمک به توسعه صنایع، تعداد واحدهای صنعتی گازدار استان به بیش از یکهزار واحد رسیده است، گفت: شرکت پتروشیمی ایلام، کارخانه سیمان و گلخانه صنعتی هلیلان از صنایع عمده گازدار استان هستند.

شمس اللهی افزود: در سال گذشته بیش از ۱۸۳ واحد تولیدی و صنعتی در اقصی نقاط استان گازدار شده‌اند که رکوردی در عملکرد شرکت گاز استان در گازرسانی به صنایع استان بوده است که با گازرسانی به این تعداد صنایع، ۲۲ هزار متر‌مکعب گاز در ساعت جایگزین سوخت‌های فسیلی مایع شده و ۹۰ میلیون لیتر کاهش در مصرف سوخت‌های مایع استان شده است.

شمس اللهی افزود: تشکیل تیم‌های گشت و پایش مصرف گاز سازمانها و ادارات استان، تسریع در اجرای بهینه سازی موتورخانه‌ها، استاندارد‌سازی سامانه‌های گرمایشی مدارس و اجرای مصوبه هیات وزیران در خصوص رعایت الگوی مصرف برای ادارات و سازمان‌ها و برگزاری مانورهای آمادگی و امدادی از تمهیدات پیشگیرانه از برنامه‌های مهم کنترلی این شرکت در فصل سرد سال خواهد بود.

وی از شناسایی صنایع برای استفاده از سوخت دوم در مواقع بحران خبر داد و گفت: به کلیه واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی ابلاغ شده است که برای مواقع ضروری و بحران سوخت دوم ذخیره‌سازی کنند تا در فصل سرد سال و افزایش مصرف گاز با مشکل مواجه نشده یا دچار خسارت نشوند.

مردم و دستگاههای اجرایی ایلام از خدمات شرکت گاز اعلام رضایت دارند

استاندار ایلام گفت: مردم و دستگاه‌های اجرایی استان ازعملکرد شرکت گاز استان در خدمات رسانی و توزیع پایدار گاز اعلام رضایت دارند که انتظار می‌رود این نحوه ارائه خدمات در این شرکت استمرار داشته باشد.

محمد نوذری افزود: تاُمین سوخت دوم برای واحدهای صنعتی و خدماتی عمومی استان ضروری است و پیگیری الزام آنها به استفاده از مشعل‌های دوگانه سوز و ذخیره سازی سوخت جایگزین بایستی در دستور کار دستگاه‌های مرتبط قرار گیرد.

وی با بیان اینکه همزمان با شروع فصل سرما، در جلسات آتی ستاد بحران استان به کلیه ادارات استان و صنوف و واحد‌های صنعتی که خدمات رسانی عمومی دارند ابلاغ می‌شود که تمهیدات لازم برای استفاده از سوخت جایگزین در زمان بحران را مد نظر قرار دهند، اظهار داشت: همه دستگاه‌های اجرایی علاوه بر استفاده از سیستم‌های گرمایشی دوگانه سوز، باید برای ورود به فصل سرما آماده باشند و سوخت جایگزین لازم برای مواقع بحران را ذخیره‌سازی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه