English

محمد نوذری:

دانشکده فنی ظرفیت خوبی برای مهارت افزایی دارد

استاندارایلام با اشاره به اینکه دانشکده فنی ظرفیت خوبی برای مهارت افزایی دارد،گفت: مشکل اصلی فارغ التحصیلان بیکار عدم مهارت است که می بایست به موضوع مهم توجه ویژه شود.

دانشکده فنی ظرفیت خوبی برای مهارت افزایی دارد

به گزارش خبرگزاری موج ایلام ،محمد نوذری استاندار ایلام در دیدار با رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه مشکل اصلی فارغ التحصیلان بیکار عدم مهارت است، افزود: دانشکده های فنی ظرفیت عظیمی را در مهارت افزایی و کم کردن فاصله بین دانشگاه و بازار کار دارند که این امر می تواند در آینده منجر به اشتغال هدفمند و رفع بیکاری فارغ اتحصیلان شود.

وی بر توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در استان تاکید کرد و اظهار داشت: آموزش در حوزه های فنی و حرفه ای ضمن آنکه می تواند فارغ التحصیلان دانشگاهی را وارد بازار کار کند، زمینه اشتغال جوانان جویای کار دیگری را نیز فراهم می آورد و می تواند در توسعه اقتصادی و پیشرفت استان نیز اثر گذار باشد.

استاندارایلام با اشاره به اینکه دانشگاه فنی دارای ردیف اعتباری ملی است، تلاش می کنیم از محل های دیگری اعتبارات به این دانشکده ها تزریق شود،تصریح کرد:سه پروژه نیمه تمام دانشکده فنی استان که پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد دارند باید تا پایان سال به بهره برداری برسند.

نوذری به ظرفیت های استان در حوزه های مختلف نفت وگاز و پتروشیمی، کشاورزی، گردشگری، فنی و مهندسی،  نیروی انسانی و غیره اشاره و خاطرنشان کرد: تلفیقی از تحصیلات آکادمیک، مهارت افزایی و انگیزه جوانان در کنار این منابع سرشار خدادادی می تواند استان را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دهد.

استاندارایلام در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت بحرانی کرونا دراستان و کشور اشاره کرد و گفت: درحالی وارد پیک پنجم کرونا شدیم که سرعت انتشار این سویه بسیار بالاست که افزایش میزان مبتلایان، بستری ها و فوتی ها را نیز بدنبال دارد که ناچار به تشدید نظارتها و رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بیش از پیش هستیم.

نوذریبا بیان اینکه در این پیک بیش از نیمی از افرادی که تست می گیرم مثبت است، افزود: تاکنون حدود ۱۴۰ هزار دوز واکسن در استان تزریق شده و میانگین تزریق واکسن روزانه در استان از یک هزار به ۶ هزار دوز رسیده است.

وی اظهار داشت: تا زمانی که بیش از ۸۰ درصد جامعه واکسینه نشوند، مدارس و دانشگاه ها نمی توانند فعالیت خود را بصورت حضوری از سر گیرند، لذا تا بهبود اوضاع برنامه ریزی ها همچنان باید بر اساس دستورالعمل های ستاد کرونا انجام گیرد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور نیز در این دیدار گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای کشور می تواند در بحث تجهیزات بیشترین اعتبار را برای تکمیل پروژه های نیمه تمام استان تزریق کند.

ابراهیم صالحی عمران افزود: طی سال های اخیر از طریق مجلس و سازمان برنامه و بودجه اعتبارات بسیار خوبی برای توسعه و تجهیز دانشگاه های فنی و حرفه ای در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: همچنین بمنظور تجهیز دانشگاه های فنی و حرفه ای با ۱۳ استاندار در سراسر کشور تفاهم نامه همکاری منعقد شده و امیدواریم این همکاری ها به کل کشور تعمیم یابد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور تصریح کرد: طی سال های گذشته و دوران تصدی استاندار اسبق ایلام بیش از ۱۰ میلیارد ریال به دانشگاه های فنی و حرفه ای استان اعتبار تزریق شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه