English

سردار القاصی مهر در دیدار با استاندار ایلام:

امنیت و آرامش روانی جامعه،آوردگاه تلاش شبانه روزی پلیس ایلام است

فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: امنیت و آرامش روانی جامعه،آوردگاه تلاش شبانه روزی پلیس ایلام در تمام زمینه ها و فصول سال است .

امنیت و آرامش روانی جامعه،آوردگاه تلاش شبانه روزی پلیس ایلام است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، سردار دلاور القاصی مهر فرمانده انتظامی استان ایلام در دیدار با استاندار ایلام بمناسبت هفته دولت با بیان تحقق پلیس هوشمنداز اهداف اصلی انتظامی استان است،افزود: با تلاش مؤثر کارشناسان مشاوره و مددکاران اجتماعی مستقر در  کلانتری ها، امسال بیش از 75 درصد پرونده هایی قضایی متشکله ،به مصالحه ختم شده و از ارجاع آن ها به مراجع قضایی جلوگیری شده است .

وی اظهار داشت: سرعت عمل،دقت و پاسخگویی پلیس در انجام ماموریت ها و خدمات رسانی به آحاد جامعه منجر به  کاهش 45 درصدی شکایات و 50 درصدی انتقادات و رشد 100درصدی رضایتمندی شهروندان از عملکرد پلیس،کشف بیش از 360 کیلو گرم مواد مخدر و پاسخگویی به بیش از 100هزار تماس مردمی از طریق سامانه 110 شده است .

وی با بیان اینکه با اقدامات هدفمند آموزشی و پیشگیرانه  و همچنین اجرای طرح های مختلف عملیاتی،در بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد سیر نزولی جرائم خشن در سطح استان هستیم،تصریح کرد: افتخار پلیس خدمتگزاری بی منت و صادقانه به مردم، همراه با رافت و مهربانی است،چرا که پلیس با داشتن رفتار اسلامی و پسندیده می تواند برای افراد جامعه یک الگوی خوب و ماندگار باشد.

فرمانده انتظامی استان ایلام خاطرنشان کرد:امسال با تدابیری انجام گرفته و افزایش تیم های گشتی محسوس و نامحسوس و نیز اقدامات کنترلی صورت گرفته شاهد کشف اکثریت قتل ها،تیراندازی ها  و دستگیری متهمان تحت تعقیب فراری بوده ایم .

سردارالقاصی مهر ادامه داد:به منظور کاهش حوادث و سوانح ترافیکی،با بسیج تمام امکانات و همچنین بهره گیری از سیستم های هوشمند و الکترونیکی در حوزه محورهای مواصلاتی و درون شهری سعی کردیم امنیت و انضباط ترافیکی را در کل جاده های درون و برون شهری استان برقرار کنیم که نتیجه آن کاهش محسوس حوادث و تلافات جاده ای بوده است.

فرمانده انتظامی استان ایلام در خصوص پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و قطع زنجیره این بیماری منحوس ،گفت: از زمان ابلاغ دستورالعمل ها،پلیس با استفاده از سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و همچنین استقرار نیروهای خدوم در محورهای مواصلاتی و مبادی ورودی استان،طرح محدودیت های کرونایی به نحو مطلوب اجراء شده است .

سردار القاصی مهر به مصالحه بیش از 75 درصدی پرونده های ارجاعی به مراکز مشاوره و مددکار اجتماعی  مستقر در کلانتری های استان اشاره کرد و افزود:با پیگیری های صورت گرفته تمامی کلانتری های سطح استان از وجود کارشناسان مشاوره و مددکاران با تحصیلات تخصصی برخوردار شده اند و بسیاری از پروندها قبل از ورود به چرخه قضائی، توسط کارشناسان مشاوره حل وفصل و به مصالحه طرفین ختم می شود و این موضوع هم در کاهش اتلاف وقت مراجعین و هم کاهش بار قضایی موثر خواهد بود.

وی به موفقیت پلیس فتا در کشفیات 167 درصدی پروندها های سایبری نسبت به مشابه سال قبل اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از پرونده متشکله در پلیس فتا دال بر این موضوع دارد که افراد بعلت عدم آگاهی در دام افراد سود جو و فرصت طلب گرفتار شدند.

سردار القاصی مهر با اشاره به اینکه اقتدار،رعایت حقوق شهروندی، اخلاق‌مداری از خصوصیات بارز پلیس است،تصریح کرد: نیروی انتظامی با بکارگیری تمام توان عملیاتی و انتظامی خود در تامین نظم و امنیت شهروندان تلاش می‌کند و در این راه نیازمند همکاری و همراهی مردم در اجرای مختلف طرحهای انتظامی ترافیکی هستیم.

نقش محوری نیروی انتظامی در حفظ امنیت اجتماعی بی بدیل است

همچنین استاندارایلام نقش نیروی انتظامی را در تامین امنیت جامعه، مدیریت کنگره اربعین، کنترل آسیب های اجتماعی و مقابله با کرونا و تامین امنیت انتخابات بسیار موثر برشمرد و گفت: نیروهای خدوم این مجموعه مردمی در تمامی بزنگاه های سخت و دشوار در صف مقدم و یاور دولتمردان بوده است.

محمد نوذری با اشاره به اینکه نیروی انتظامی به فراخور موضوعات در مواقع نیاز همواره در صف مقدم بوده که این نشانگر ماهیت، جایگاه خطیر و مسئولیت پذیری آنان است،افزود:نیروی انتظامی در تامین امنیت انتخابات، کنترل جرایم و آسیب های اجتماعی، مقابله، پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در جامعه و سایر اتفاقات حوزه اجتماعی بسیار موفق عمل کرده است.

وی با قدردانی از تلاش های خستگی ناپذیر، مخلصانه و شبانه روزی پلیس استان در برقراری نظم و امنیت و کنترل آسیب های اجتماعی ،اظهار داشت: نقش محوری نیروی انتظامی در حفظ امنیت اجتماعی بی بدیل و بسیار حایز اهمیت است.

استاندار ایلام مقوله‌ امنیت را زیربنای توسعه ، پیشرفت و شکوفایی کشور و استان عنوان و تصریح کرد: داشتن امنیت از اساسی ترین نیازهای هر جامعه محسوب و به هر اندازه نظم و امنیت در جامعه برقرار شود، زمینه رشد، توسعه و شکوفایی اقتصاد بهتر فراهم خواهد شد.

نوذری به برگزاری انتخابات و ضرورت امنیت در این عرصه بسیار مهم و خطیر اشاره و تصریح کرد: نیروی انتظامی همواره در تامین امنیت و نظام در برگزاری انتخابات کارنامه درخشانی از خود ارایه کرده و همگان شاهد بودند که با وجود تمامی توطئه های دشمنان، با حضور فعال و جهادی پلیس مردم در فضایی سالم و توأم با امنیت و آرامش در انتخابات شرکت کردند.

وی با بیان اینکه  نیروی انتظامی نماد نظم و امنیت در جامعه است و هر جا که نظم و آرامش باشد، بطور قطع پلیس در آنجا نقش آفرینی کرده و حضوری اثربخش داشته است،خاطرنشان کرد:امروزه  مأموریت های نیروی انتظامی در  جامعه و زندگی مردم بسیار اثرگذار است و تولید امنیت یک امر مشارکتی است و همه آحاد و اقشار مختلف جامعه در تولید آن سهیم هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه