English

جواد اعتضادی:

آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای کشتزارهای در تایباد

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: در سال زراعی جاری اجرای روش‌های نوین آبیاری نسبت به پارسال ۲۰ درصد افزایش یافته که یکنواختی محصول، تغذیه بهتر و سطح سبز محصول از مهمترین مزایای کشت ذرت علوفه‌ای در مزارع مجهز به این روش‌ها است.

آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای کشتزارهای در تایباد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد اعتضادی مدیر جهاد کشاورزی تایباد عنوان کرد: برداشت ذرت علوفه‌ای از سطح ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار کشتزار‌های این محصول در این شهرستان آغاز شده است.

اعتضادی در ادامه این خبر اضافه کرد: میانگین عملکرد تولید ذرت علوفه ای در مزارع مستعد تایباد این منطقه ۵۰ تن در هر هکتار است که طی سال گذشته ۱۰ درصد محصول تولید شده در این شهرستان به مصرف خوراک دام این منطقه رسید و بقیه آن به شهرستان‌های همجوار ارسال شد.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد همچنین تصریح کرد: در پی خشکسالی سال جاری، امسال این محصول برای تامین قسمتی از نهاده دامی شهرستان در منطقه ذخیره سازی خواهد شد.

وی در ادامه افزود: اجرای روش‌های نوین آبیاری در مزارع ذرت علوفه‌ای تایباد با هدف صرفه جویی در منابع آب انجام شده است و در سال زراعی جاری اجرای روش‌های نوین آبیاری نسبت به پارسال ۲۰ درصد افزایش یافته که یکنواختی محصول، تغذیه بهتر و سطح سبز محصول از مهمترین مزایای کشت ذرت علوفه‌ای در مزارع مجهز به این روش‌ها است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد اظهار کرد: مناطق عمده کشت این محصول در تایباد، کشتزار‌های منطقه کرات و بخش میان ولایت معرفی می باشد و ۴ رقم ذرت علوفه‌ای متناسب با اقلیم شهرستان کاشته می‌شود و فصل کشت این محصول که ۳۴۰ بهره بردار دارد، همه ساله اواخر خرداد ماه آغاز می‌شود و برداشت آن اواخر شهریور ماه است.

اعتضادی در خاتمه خاطر نشان کرد: پایین بودن سقف تعهدات بیمه‌ای علت تمایل نداشتن بهره برداران ذرت علوفه‌ای به بیمه محصول خود در این شهرستان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه