English

جواد اعتضادی:

تنها راه کوتاه شدن دست دلالان، ایجاد بازار زعفران است

مدیر جهاد کشاورزی تایباد بیان کرد: حداقلی اقدامی که بتوان بر روی خرید و فروش زعفران نظارت کرد، راه اندازی بازار زعفران است که در شرکت تعاونی کشاورزان مطرح شد، اما موقفیت آمیز نبود.

تنها راه کوتاه شدن دست دلالان،  ایجاد بازار زعفران است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد اعتضادی مدیر جهاد کشاورزی تایباد عنوان کرد: ایجاد بازار زعفران در تایباد می‌تواند دست دلالان و واسطه گران را کوتاه کند.

جواد اعتضادی این خبر را در جلسه کارگروه آب و کشاورزی این شهرستان بیان کرد و افزود: حدود ۴۵ درصد ارزش تولید ناخالص اقتصادی تایباد در بخش کشاورزی مربوط به زعفران می‌شود که این نشان دهنده جایگاه محصول زعفران است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد به ناکامی ایجاد بازار زعفران در تایباد و مشهدریزه اشاره کرد و ادامه داد: حداقلی اقدامی که بتوان بر روی خرید و فروش زعفران نظارت کرد، راه اندازی بازار زعفران است که در شرکت تعاونی کشاورزان مطرح شد، اما موقفیت آمیز نبود.

وی همچنین اظهار کرد: با توجه به فصل برداشت زعفران، هنوز اقدام جدی در خصوص انبارداری و نگهداری گل تازه این گیاه دارویی صورت نگرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد در ادامه بیان کرد: به دلیل ممکن نبودن نگهداری زعفران به صورت تازه، زمینه برای سوءاستفاده دلالان و واسطه‌ها ایجاد می‌شود.

وی تاکید کرد: باید به موضوع زعفران نگاه فراتر از جهاد کشاورزی داشت و همه دستگاه‌ها مانند شهرداری، اتاق اصناف، شورای اسلامی شهر و دیگر نهاد‌های اقتصادی همیاری کنند؛ زیرا بخش بزرگی از اقتصاد و اشتغال شهرستان حمایت خواهند شد.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد تصریح کرد: هیچ فراوری و بسته بندی و برندی در حوزه زعفران شهرستان وجود ندارد که لازم است علاقه‌مندان به سرمایه گذاری، در صنایع تبدیلی و تکمیلی زعفران ورود پیدا کنند.

اعتضادی در خاتمه خاطر نشان کرد: سطح کل باغات در شهرستان تایباد ۱۵ هزار هکتار است که ۴۴ درصد آن یعنی شش هزار و ۸۵۰ هکتار مربوط به زعفران می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه