English

جواد اعتضادی:

کاشت مکانیزه پنبه در تایباد

مدیر جهاد کشاورزی تایباد: با این میزان کشتزار پنبه سطح زیر کشت این محصول در این شهرستان نسبت به سال زراعی گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

کاشت مکانیزه پنبه در تایباد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد اعتضادی مدیر جهاد کشاورزی تایباد اعلام کرد:۱۰۰ درصد مزارع پنبه در کشتزارهای دشت کاریز و منابع آبی شور تایباد به روش مکانیزه کشت شد.

جواد اعتضادی در ادامه بیان کرد: توسعه و احیای کشت مکانیزه پنبه در تایباد ، افزایش کمی و کیفی تولید محصول و صرفه جویی در مصرف آب را مهمترین اهداف کشت مکانیزه ذکر کرد.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد همچنین گفت: در سال زراعی جاری سطح زیر کشت پنبه در تایباد هزار و ۶۰۰ هکتار و میانگین برداشت پنبه از هر هکتار ۲ تن و ۴۰۰ کیلوگرم است.

اعتضادی اظهار کرد: با این میزان کشتزار پنبه سطح زیر کشت این محصول در این شهرستان نسبت به سال زراعی گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد همچنین تصریح کرد: پارسال سه هزار و ۵۰۰ تن وَش پنبه در شهرستان تایباد برداشت که ۹۵ درصد این محصول توسط ۲۶۸ بهره بردار در دشت کاریز تایباد کشت شد.

اعتضادی در خاتمه خاطر نشان کرد: همچنین توزیع هزار و ۳۰۰ تن بذر پنبه مناسب با شرایط اقلیمی و مبارزه با کنترل آفات در بین کشاورزان پنبه کار تایبادی در سال زراعی جاری و همچنین ۶ رقم بذر پنبه متناسب با اقلیم آب و هوایی این شهرستان کشت شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه