English

جواد اعتضادی:

روزانه ۱۲۰ تُن پسته در تایباد فرآوری می شود

مدیر جهاد کشاورزی تایباد بیان کرد: پیش بینی می‌شود امسال هزار و ۷۰۰ تن انواع پسته در این شهرستان خشک شود که ۲۰ درصد محصول تولید شده در این شهرستان است و سایر تولیدات پسته شهرستان به دیگر مناطق استان ارسال می‌شود.

روزانه ۱۲۰ تُن پسته در تایباد فرآوری می شود

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد اعتضادی مدیر جهاد کشاورزی تایباد همزمان با روز‌های پایانی برداشت پسته اعلام کرد: در هر شبانه‌روز ۱۲۰ تن انواع پسته در تایباد فرآوری می‌شود.

جواد اعتضادی در ادامه این خبر افزود: در حال حاضر سه واحد ترمینال ضبط پسته بخش خصوصی با ظرفیت پنج خط فرآوری در این شهرستان فعال است که در هر ۲۴ ساعت در سه نوبت کاری فعالیت دارند.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد ادامه داد: برای راه اندازی این تعداد واحد ترمینال ضبط پسته افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده که زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم آورده است.

وی همچنین تصریح کرد: پیش بینی می‌شود امسال هزار و ۷۰۰ تن انواع پسته در این شهرستان خشک شود که ۲۰ درصد محصول تولید شده در این شهرستان است و سایر تولیدات پسته شهرستان تایباد به دیگر مناطق استان ارسال می‌شود.

اعتضادی در مورد انواع پسته در این شهرستان افزود: احمدآقایی، کله‌قوچی، اوحدی، فندقی و سفید بادامی از مهمترین ارقام پسته شهرستان تایباد است.

وی در ادامه بیان کرد: فقط پنج درصد پسته تولید شده تایباد وارد بازار مصرف این شهرستان می‌شود و در صورت حمایت دولت از باغداران و بخش خصوصی، همجواری تایباد با کشور افغانستان می‌تواند بستر مناسبی برای صادرات انواع محصولات کشاورزی و باغی به سمت افغانستان و بازار‌های هدف این کشور باشد.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد اظهار کرد: پیش بینی برداشت پسته از سه هزار و ۳۰۰ هکتار باغ بارور این شهرستان ۲ هزار و ۷۰۰ تن محصول خشک است و این محصول توانسته در مرحله برداشت در هر هکتار ۲۵ نفر روز را به کار بگیرد.

اعتضادی در خاتمه تاکید کرد: باغ‌های پسته به صورت پراکنده در سطح شهرستان قرار دارند و این گونه باغی در این منطقه ۴۵۰ خانوار بهره بردار دارد و  امسال با هدف صرفه جویی در منابع آبی، هزار و ۵۰۰ هکتار از باغ‌های این شهرستان به روش‌های نوین آبیاری مجهز شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه