English

حجت الاسلام کریمی تبار:

دفاع مقدس سرمایه گران ‌بها و الگویی مناسب برای توجه به ظرفیت های داخلی است

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه ایلام با اشاره به اینکه دفاع مقدس افتخاری است که برای ملت ایران ایجاد شد و هر ایرانی در هر کجای جهان باشد به ایرانی بودن خودش می‌ بالد،گفت: دفاع مقدس سرمایه گران ‌بها و الگویی مناسب برای توجه به ظرفیت های داخلی است.

دفاع مقدس سرمایه گران ‌بها و الگویی مناسب برای توجه به ظرفیت های داخلی است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه های این هفته نماز جمعه که در محل مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا ، افزود: مردم ایلام در دوران 8 سال دفاع مقدس حماسه آفریدند.

وی اظهار داشت: فرزندان این مرز و بوم در دوران دفاع مقدس به استان ایلام برای دفاع از کیان اسلامی آمدند و در صف رزمندگان قرار گرفته‌اند و مظلومانه به شهادت رسیدند و برای انقلاب اسلامی آزادی، سرافرازی و پیروزی را در مقیاس جهانی به ارمغان آوردند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه مردم استان ایلام در متن دفاع مقدس بودند که بزرگ‌ترین افتخار این دیار و شناسنامه جدایی‌ناپذیرمردم ما در هشت سال دفاع مقدس و افتخارآفرین هایی است که مردم برای خود در تاریخ ثبت کردند، تصریح کرد: پیروزی ما در این جنگ نابرابر معجزه بود، هشت سال مقاومت در واقع جنگ جهانی علیه جمهوری اسلامی بوده است.

حجت الاسلام کریمی تبار خاطرنشان کرد: اگر یک قدرت تبلیغاتی در اختیار ما بود برعکس دشمنان ما به‌جای ما بودند، قطعا لقب جنگ جهانی به هشت سال دفاع مقدس می‌دادند، جنگی نابرابر که می‌توانیم بگوئیم جنگ تجهیزات با تن بود، جنگی که تمام دنیا در برابر جمهوری اسلامی ایستاد و تمام توانش را برای نابودی انقلاب اسلامی و تصرف سرزمین ما  کار گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه ایلام گفت: دشمنان نظام و انقلاب، آن‌چنان صدام ملعون را تحریک کرده بودند که این آدم مفلوک با غرور در جمع خبرنگاران، اعلام کرد هفته آینده در تهران ادامه مصاحبه خواهم داد، چه وعده‌هایی به او داده بودند، آنان بر معادلات مادی در شرائط آن زمان کشورمان محاسبه کرده بودند و سپاه هنوز شکل نگرفته بود و مردم هم که نظامی نبودند.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: آنها نقش قدرت خدا، ولایت‌فقیه و نقشی که مردم داشته‌اند را در معادلات به حساب نیاوردند، این دفاع مقدس به‌عنوان یک نعمت بزرگ الهی از آن یاد می‌کنیم  که برای ما سرنوشت‌ساز بود و هست، امروز مقبره رهبر انقلاب اسلامی، حضرت امام‌خمینی(ره)، این شخصیتی که برای خدا قیام کرد و برای خدا و مردم از او تبعیت کردند، زیارتگاه عام و خاص است و تفکر ایشان نقشه راه آزادگان جهان است، در هر جای دنیا اسمی از اسلام انقلابی و نجات مستضعفین برده شود همراه با یاد امام راحل است، ایشان به ایران عزت بخشید و این وعده الهی است که خدا مدافع مومنین است. 

وی اظهار داشت: از آن طرف فردی که داعیه رهبری جهان عرب داشت، صدام بدبخت مفلوک به چه سرنوشت عبرت‌آموزی دچار شد، همان هایی که او را تحریک و تشویق کردند و وعده‌های دروغین داده‌اند تا سرزمین ما را تصرف کند، در پایان که نتوانستند که به انقلاب ما آسیب بزنند، خودشان آمدند به کشورش حمله کردند و آن‌جا را تصرف کردند و مردم مسلمان عراق در فتنه آمریکایی‌ها سوختند که هنوز هم دارند می‌سوزند.

حجت الاسلام کریمی تبار اظهار داشت: ببینید سرنوشت باطل چه شد، همین آمریکایی‌ها آمدند صدام را که نیروی خودشان بود، دستگیر کردند و با چه ذلتی اعدام کردند، عزت امام راحل را ببینید و ذلت آن کسی که در برابر او ایستاد، انسان به یاد قصه‌ی حضرت موسی(ع) و فرعون می‌افتد، این تجربه تکرار شده‌ی تاریخ است.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: بعضی‌ها هنوز واقعاً سخت  باور می کنند که آمریکا دیگر ابرقدرت نیست، آیا صدور نفت جمهوری اسلامی به لبنان چیز کوچکی است؟ در برابر تهدیدهای صهیونیست‌ها و تحریم‌های دو ساله آمریکا حزب‌الله ورود پیدا می‌کند، یک سازمانی که کارشان نظامی بود اما در مسائل اقتصادی منجی مردمشان می‌شوند و برای ورود سوخت جمهوری اسلامی به لبنان جشن می‌گیرند، قدرت‌نمایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد جهانی به‌رغم تهدیدهای جهانی و صهیونیست‌ها حضور می یابد و این نعمتی است که خداوند در دفاع مقدس به ما عطا کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: با زائرینی که احیاناً بخواهند به‌صورت غیرمجاز وارد استان شوند، یا تردد از مرز داشته باشندهمراهی نشود

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی