English

حجت الاسلام کریمی تبار:

اعتماد به غرب همانند تکیه بر خانه عنکبوت است /حوادث افغانستان نشان دهنده افول ابرقدرتی آمریکا است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه ایثار و مقاومت، ولایتمداری و بصیرت افزایی، دشمن شناسی، شهادت طلبی و اخلاص از مهم ترین درس های عاشورا است، گفت: قدرت پوشالی ابرقدرت ها مانند خانه عنکبوت است.

اعتماد به غرب همانند تکیه بر خانه عنکبوت است /حوادث افغانستان نشان دهنده افول ابرقدرتی آمریکا است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، حجت الاسلام الله نور کریمی تبارنماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه های نماز جمعه که در محل مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهر ایلام برگزار شد، با تسلیت ایام تاسوعا، عاشورای حسینی و ۱۲ محرم سالروز شهادت حضرت امام سجاد(ع) افزود: مراسم عزاداری حسینی معجونی از شور و شعور است. 

وی با اشاره به اینکه حضور در مجالس، هیات های عزاداری، مرثیه خوانی و سینه زنی در ایام محرم شوری است که باید باشد،اظهار داشت: در کنار این شور، شعوری است که بیانگر فرهنگ عاشورا، کربلا و امام حسین(ع) است، بیانگر درس ها، پیام و عبرت های عاشورا است که باید در طول سال به آن عمل کنیم.

وی با بیان اینکه ایثار و مقاومت، ولایتمداری و بصیرت افزایی، دشمن شناسی،ایستادگی، شهادت طلبی و اخلاص از مهم ترین درس های عاشورا است، تصریح کرد امام حسین (ع) تا شب عاشورا میدان را باز می گذارد که هرکس می خواهد از تاریکی شب استفاده کند و برود، اما در روز عاشورا کمک می طلبد و هنوز هم این ندای " هل من ناصر ینصرنی" طنین انداز است.

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) می خواهد در شب عاشورا ناخالص ها بروند و رفتند و خالص ها بمانند، در روز عاشورا می خواهد که کسانی که زمینه هدایت دارند و هنوز به امام(ع) نپیوسته اند، بیایند و در جمع شهدای کربلا قرار گیرند و تعدادی هم مانند حر آمدند و در رکاب امام حسین(ع) شهادت رسیدند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: در ایام محرم، روحیه حسینی، جهاد و شهادت، ایثار و از خود گذشتگی، امر به معروف و نهی از منکر و روح آزادی خواهی را در خودمان تقویت و احیا می کنیم و در کلاس در امام حسین(ع) درس جهاد، شهادت و آزاد زیستن را فرا می گیریم، کسی که پیرو مکتب امام حسین(ع) باشد و در برابر برابر ظالمان، زیر باز ظلم نمی رود و تن به سازش نمی دهد.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: سید حسن نصرالله چه زیبا می گوید که ما سرباز ولایت فقیه هستیم، ایران هیچ وقت از دوستانش دست برنداشت و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شاهد قوی این ادعا است، ایران کوهی است که می توان به آن تکیه داد برخلاف آمریکا که به هیچ وجه قابل اعتماد نیست.

وی اظهار داشت: آمریکا با شاه چه کرد، با صدام و قذافی چه کرد، و امروز با اشرف غنی چه کرد؟ قرآن کریم برای کسانی که به غیر از خدا تکیه می کنند در سوره عنکبوت می فرماید،کسانی که غیر از خدا را به عنوان دوست و ولی خود انتخابات می کنند، مانند عنکبوتی است که برای خود خانه ای ساخته است و ضعیف ترین خانه ها، خانه عنکبوت است. 

وی تصریح کرد: این قدرت های پوشالی ابرقدرت ها مانند خانه عنکبوت است، وضعیت فعلی افغانستان درس عبرت آموزی  برای کسانی است که دلشان به غرب، آمریکا و اروپا گرده خورده است، این قدرت پوشالی آنها را منفعل کرده است و این درس عبرتی است برای کسانی که  اظهار می کنند از طریق مذاکره با آمریکا بخواهیم مشکلات کشور را حل کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: آمریکا ۲۰ سال به بهانه مبارزه با تروریسم  درافغانستان حضور داشت و این کشور را تصرف کرده بود، البته هدف اصلی آنان دستیابی به معادن غنی افغانستان بود، ولی در این ۲۰ سال نفعی به مردم افغانستان به جز ضرر نرسید، ارزش های دینی ملت افغانستان را گرفتند و کشت تریاک افزایش پیدا کرد و  ارتشی تربیت کردند که در مدت کوتاهی تسلیم طالبان شد.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: آمریکا در این مدت بیش از دو تریلیون دلار در افغانستان هزینه کرد،۲۴۱ هزار نفر شهروند افغانستانی را مستقیم کشتند و ارتشی که تربیت کردند در مقابل طالبان دوام نیاورد، اشرف غنی فرار کرد و این بسیار درس آموز است، آمریکایی ها خود و سگ هایشان را با هواپیما نجات دادند و اما شهروند افغان از هواپیما سقوط کرد،آمریکایی ها در برابر طالبان نتوانست مقاومت کند و فرار کردند

وی در پایان با تقدیر از هیات های مذهبی در رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، خاطرنشان کرد: هیات های عزاداری استان نشان دادند با وجود ویروس کرونا و با رعایت پروتکل های بهداشتی می توان تجمع‌های اصولی را برپا کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه