English

علی اکبر بسطامی:

توسعه ایلام نیازمند تغییر اساسی در نظام بودجه ریزی کشور است

نماینده حوزه شمالی مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دوران آزمون و خطا در استان سپری شده است، گفت: توسعه استان هایی محرومی همچون ایلام نیازمند تغییر اساسی در نظام بودجه ریزی کشور است.

توسعه ایلام نیازمند تغییر اساسی در نظام بودجه ریزی کشور است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، علی اکبر بسطامی نماینده ایلام در نشست شورای اداری شهرستان چوار افزود: دولت سیزدهم با عدالت محوری و روحیه جهادی پا به عرصه خدمت گذاشته و با نگاه اصولی و مدیریتی به مسایل و مشکلات کشور توجه ویژه ای خواهد داشت.

وی اظهار داشت: نظام بودجه ریزی آنچنان بر پیکره نظام ضربه وارد کرده که برای ترمیم آن زمان زیادی لازم است، باید در بحث بودجه به استان های محروم توجه بیشتری شود و مسئولان واقعیت های ملموس را ببینند.

نماینده حوزه شمالی مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رفع محرومیت در ایلام نیازمند کار جمعی و همت مسئولان است، تصریح کرد: نیمی از برنامه ششم توسعه طبق شواهد و قرائن محقق شده است که دولت جدید باید به تحقق برنامه های هفتم توسعه توجه بیشتری داشته باشد.

بسطامی با اشاره به اینکه مدیران استان باید روحیه مطالبه گری و جهادی در عرصه خدمت داشته باشند، خاطر نشان کرد: اگر قانون در کشور به صورت عادلانه اجرا شود، وضعیت نابسامان بسیاری از مناطق محروم کشور از جمله ایلام بهتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرکت های نفتی و گازی در استان می بایست در راستای مسئولیت های اجتماعی به مناطق محروم استان توجه ویژه ای داشته باشند، گفت: ایلام یکی از استان های گاز و نفت خیز کشور است که اگر شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت به مسئولیت های اجتماعی خود پایبند باشند، می توانند برای توسعه همه جانبه این استان تلاش بیشتری کنند. نماینده حوزه شمالی مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی بر اجرای ماده ۴۷ قانون برنامه ششم توسعه تاکید کرد و گفت: اجرای این ماده از مطالبات مهم مسئولان است، باید در پروژه های استان به نیروهای بومی توجه ویژه ای شود اما در شرایط مساوی و برابر اگر نیروی متخصص بومی در دسترس نبود، می‌توان از سایر نیروهای غیر بومی استفاده کرد.

بسطامی با اشاره به اینکه مسئولان باید به مشکلات استان بخصوص در حوزه آب، برق، گاز، راه، آنتن دهی و زیرساختی توجه ویژه ای داشته باشند، افزود: زیبنده استان ایلام نیست که در چله دوم انقلاب، بخش زیادی از مردم با مشکلات آنتن دهی، کم آبی و زیرساخت ها مواجه باشند.

وی با بیان اینکه مدیرانی که توانمندی و کارآمد ندارند،  نباید مورد تقدیر قرار گیرند، اظهار داشت: نظر نمایندگان استان بر این است که استاندار ایلام باید ترجیحا بومی باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه