English

علی اکبر بسطامی خبر داد:

رونق بخش کشاورزی یکی از راهبردهای اساسی توسعه ایلام است

نماینده حوزه شمالی مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه و رونق بخش کشاورزی یکی از راهبردهای اساسی در توسعه استان ایلام است.

رونق بخش کشاورزی یکی از راهبردهای اساسی توسعه ایلام است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام ، علی اکبر بسطامی افزود: پروژه بزرگ سامانه گرمسیری یکی از مطالبات به حق مردم ایلام از گذشته های بسیار دور بوده و هست که در صورت تکمیل خدمات زیادی به مردم بخصوص در شهرستان های ایلام، مهران و دهلران و همه نوار مرزی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه طرح سامانه گرمسیری سبب توجه به امنیت و اقتدار پایدار منطقه و بهره مندی مردم مرزی از قبل این پروژه ملی خواهد بود،اظهار داشت: این پروژه که آغاز آن به فرمان رهبر معظم انقلاب و با سرمایه تامین شده از محل صندوق توسعه ملی انجام و تاکنون زیرساخت های بخش زیادی از آن تکمیل شده است.

نماینده مردم ایلام، مهران، ملکشاهی، ایوان، چوار،چرداول،سیروان و هلیلان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این طرح به عنوان ابر طرح توسعه‌ای و موثر در ایجاد شیوه نوین کشاورزی در تبدیل زمین‌های دیم به آبی از مبدا استان کردستان آغاز و به شهرستان دهلران ختم می‌شود.

بسطامی خاطرنشان کرد:به سرانجام رساندن این طرح سامانه گرمسیری در ایلام باعث افزایش تولید و رونق کشاورزی می شود.

نماینده حوزه شمالی مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبه ما این است که دولت بتواند این همه سرمایه گذاری که نظام برای این پروژه کرده است را به سرمنزل مقصود برساند.

وی به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها"اشاره کرد و اظهار داشت: نزدیک به یک دهه است که مقام معظم رهبری، محور شعار سال را وضعیت‌ عمومی کشور و مساله اقتصاد انتخاب می‌کنند، پیوستگی شعارهای سال بر مدار اقتصاد و تولید نشان از توجه ویژه ایشان به مساله تولید و اقتصاد کشور است.

بسطامی تصریح کرد: در واقع مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر نام‌هایی از جمله تولید داخلی، رفع موانع تولید، حمایت از تولید، جهش تولید و تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها مطرح کردند که نشان از اهمیت تولید داخلی و پیشران بودن این موضوع در رابطه با سایر موضوع‌های کشور دارد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در واقع مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر نام‌هایی از جمله تولید داخلی، رفع موانع تولید، حمایت از تولید، جهش تولید و تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها مطرح کردند که نشان از اهمیت تولید داخلی و پیشران بودن این موضوع در رابطه با سایر موضوع‌های کشور دارد.

نماینده حوزه شمالی مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال و در بودجه ۱۴۰۰ اعتباری معادل هزار میلیارد تومان خارج از لایحه دولت برای بخش کشاورزی و تولید در این استان پیش بینی شده است.

بسطامی افزود: یکی از ظرفیت‌های مهم استان ایلام، کشاورزی است و توجه ویژه به این بخش می‌تواند چرخ توسعه را در این استان مرزی به حرکت درآورد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه