English

در دیدار فراکسیون مرزنشینان با سفیر عراق مطرح شد؛

پیگیری مطالبات مرزی استان/ ضرورت افتتاح کنسولگری عراق در ایلام

نماینده حوزه شمالی مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: در دیدار فراکسیون مرزنشینان با سفیر عراق در ایران، مطالبات مرزی ایلام از جمله افتتاح کنسولگری عراق و بازگشایی بازارچه های مرزی مورد تاکید قرار گرفت.

پیگیری مطالبات مرزی استان/ ضرورت افتتاح کنسولگری عراق در ایلام

به گزارش خبرگزاری موج ایلام،علی اکبر بسطامی در دیدار فراکسیون مرزنشینان و نمایندگان استان‌های هم‌مرز عراق با نصیر عبدالمحسن عبدالله سفیر عراق که در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد،ضمن تشریح برخی مشکلات دوجانبه مرزی، افزود: افتتاح کنسولگری عراق در مرکز استان ایلام با توجه به موقعیت جغرافیایی و استراتژیک ایلام به عنوان امن‌ترین مرز مشترک با عراق و لزوم تقویت مناسبت‌های تجاری، سیاحتی و زیارتی دو کشور ضروری است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: زمینه برای بازگشایی بازارچه‌های مرزی چنگوله، چیلات و هلاله شمالی و ارتقای تعاملات تجاری و تسهیل در رفت و آمدهای زوار و گردشگران در استان ایلام باید فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به کثرت شهروندان عراقی ساکن ایلام و نظر به اینکه این عزیزان همواره در حال تردد هستند، اقدامات لازم برای برداشته شدن روادید آنان صورت گیرد.

وی بر لزوم کاهش هزینه‌های گمرگی از سوی کشور عراق برای رونق مبادلات و بهینه‌سازی تجاری تاکید و تصریح کرد: لغو ممنوعیت ارسال برخی از کالاها مهم و اساسی همچون سیمان به عراق نیز از دیگر مطالبات استان است.

نماینده حوزه شمالی مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیری و اقدام لازم در خصوص پروژه درختکاری سیدالشهدا (ع) بین استان‌های واسط عراق و ایلام و همچنین ایجاد تسهیل در رفت و آمد کارشناسان منابع طبیعی در داخل خاک عراق ضروری است.

بسطامی به لزوم تسهیل در تردد کامیون‌ها وترانزیت کالا بین دو کشور به صورت متقابل و اثرگذارتاکید کرد و اظهار داشت: لغو روادید بین دو کشور از دیگر ضروریات است.

در پایان این نشست سفیر عراق در خصوص پیگیری و اجرای مباحث مطرح ‌شده قول مساعد داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی