English

رتبه اول کردستان در فساد اداری غیرواقعی است

رییس کل دادگستری استان کردستان گفت:‌ وجود فساد در کردستان را انکار نمی کنم، اما اینکه رتبه اول را در مقوله فساد اداری داشته باشیم غیرواقعی است و طرح اینگونه مباحث تنها تامین خوراک برای ضد انقلاب خواهد بود.

رتبه اول کردستان در فساد اداری غیرواقعی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی صبح امروز در آیین تکریم و معارفه بازرس کل استان کردستان، اظهار کرد: مقوله نظارت یکی از ارکان مهم در موفقیت هر سازمان و نظامی است.

رییس کل دادگستری استان کردستان گفت: یک نظام به قانون و مجریان قانون و در کنار آن یک نظارت دقیق بر اجرای قوانین نیاز دارد و این از دستورات دین خداست.

حسینی تصریح کرد: نظارت یکی از ارکان مهم حکومت پیامبر گرامی اسلام و امام علی(ع)  بوده است.

وی با بیان اینکه این نظارت بر همه ارکان حکومتی وجود داشته است، خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام بازرسانی را به صورت آشکار و پنهانی برای نظارت بر امور کارگزاران داشته‌اند.

رییس‌کل دادگستری استان کردستان افزود: پیامبر نقاط ضعف و قوت را می‌دیدند نقاط ضعف را تذکر می‌دادند و نقاط قوت را تشویق می‌فرمودند و با کسانی که خیانت می‌کردند به شدت برخورد می‌کردند.

وی اذعان کرد: امانت‌داری و مدارای با مردم دو خروجی بسیار مهم نظارت بر روند فعالیت سازمان و دستگاه‌های مختلف است.

جسینی عنوان کرد: امام علی(ع) خطاب به مالک اشتر می‌فرمودند اگر خیانت یکی از کارگزاران برایت کاملا مشخص شد به شدت برخورد کن.

وی با انتقاد از برخی ارزیابی‌هایی که در مورد میزان فساد در کردستان و زدن برچسب رتبه اول کشور در این زمینه به استان، گفت: در برخی مقاطع چنین مطرح شده بود که در کردستان فساد بی‌داد می‌کند این موضوع غیرواقعی بود که بارها در مورد این استان مطرح شد.

حسینی بزرگنمایی فساد را جایز ندانست و گفت: سیاه جلوه‌دادن اوضاع کشور و القای فساد فراگیر در دستگاه‌ها امری مضر است.

وی اضافه کرد: وجود فساد در کردستان را انکار نمی کنم، اما اینکه رتبه اول را در مقوله فساد اداری داشته باشیم غیرواقعی است و طرح اینگونه مباحث تنها تامین خوراک برای ضد انقلاب خواهد بود.

وی تصریح کرد: با فساد و مفاسد در کردستان به جد برخورد می‌شود و در این راستا پرونده‌هایی هم تشکیل شده که برخی از این پرونده‌ها از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی و برخی محرمانه است.

 گفتنی است؛ طی حکمی از سوی حجت‌الاسلام حسن درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور و به‌استناد مجوز رییس قوه قضاییه، عیسی هواسی به‌ عنوان بازرس‌کل استان کردستان منصوب شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه