English

نظریات کارشناسی باید مطابق با واقعیت باشد

رییس کل دادگستری استان کردستان در آیین تحلیف کارآموزان مرکز کارشناسان رسمی قوه قضاییه در استان کردستان ، اظهار داشت : قسمتی از اطاله دادرسی در محاکم قضایی به دلیل عدم ارائه نظریات کارشناسی در مهلت مقرر است .

نظریات کارشناسی باید مطابق با واقعیت باشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی صبح امروز در مراسم تحلیف 18 نفر از کارآموزان که در سالن اجتماعات اداره کل دادگستری استان کردستان برگزار شد ضمن تبریک ایام هفته دولت، اظهار کرد: نظریات کارشناسی صحیح مبنای تصمیمات قضات در صدور رأی هستند و به احقاق حق و اجرای عدالت و اتقان آراء کمک می‌کنند.

وی تاکید کرد: نظریات کارشناسی باید مطابق با واقعیت باشد و در زمان و مهلت مقرر به دادگاه ارائه شود، چرا که قسمتی از اطاله دادرسی در محاکم قضایی به دلیل عدم ارائه نظریات کارشناسی در مهلت مقرر است.

رییس کل دادگستری استان کردستان افزود: دادگستری استان بر عملکرد وکلا و کارشناسان رسمی نظارت جدی دارد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف ، حفاظت و اطلاعات دادگستری با متخلفان هیچگونه مسامحه‌ای نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام حسینی بر برگزاری منظم جلسات فصلی با کارشناسان رسمی در راستای حل و فصل امور مردم تاکید کرد و افزود: خروجی کار کارشناسان رسمی در محاکم قضایی ظهور پیدا می کند.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری کردستان اظهار کرد: اظهار نظر کارشناسان رسمی قوه قضاییه باید صرفا فنی باشد و نظر قضایی منحصرا توسط قضات صادر می‌شود.

علی رشیدی افزود: نظریات کارشناسی باید مستدل و جامع الشمول باشد و با حضور طرفین صادر شود تا دادگاه از ارجاع این نظرات به هیأت های بالاتر خودداری نماید.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری کردستان خطاب به کارشناسان رسمی تاکید کرد: فقط در حوزه تخصصی کاری خود اظهار نظر نمایید و از اخذ هرگونه وجه بصورت دستی از ارباب رجوع اکیدا خودداری نمایید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه