English

حجت الاسلام سید ناصر حیدری بیان کرد:

۱۵ کارگروه فرهنگی در شورای شهر یزد تشکیل شد/ شهر یزد به درآمد پایدار نیاز دارد

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد در نشست خبری گفت: رویکرد اصلی ما فرهنگی است و بر همین اساس 15 کارگروه فرهنگی در شورای شهر یزد با نظر متخصصان تشکیل داده ایم.

 15 کارگروه فرهنگی در شورای شهر یزد تشکیل شد/ شهر یزد به درآمد پایدار نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، حجت الاسلام سید ناصر حیدری سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد در نشست خبری گفت: رویکرد اصلی ما فرهنگی است و بر همین اساس 15 کارگروه فرهنگی در شورای شهر یزد با نظر متخصصان تشکیل داده ایم.

وی در ادامه اظهار داشت: توجه به امور فرهنگی، رفاهی و گردشگری امری اساسی است و هدف ما ایجاد شهر پیشرفته اسلامی است تا در آن زیبایی، نشاط، احساس آرامش وجود داشته باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد افزود: جریمه ها و عوارض شهرداری و فشار بر مردم نشان دهنده این است که متاسفانه شهر یزد به سمت درآمد پایدار و سرمایه گذاری نرفته است.

حیدری بیان کرد: تعداد 70 پروژه نیمه تمام از سال های گذشته، بلاتکلیف بودن مردم در برخی از پروژه ها، توجه به حوزه محیط زیست، توسعه فضای سبز، نگهداری آسفالت و وضع موجود از جمله عواملی بود که ما را در انتخاب شهردار مقداری با دقت همراه کرد که بیش از دو ماه برای انتخاب شهردار وقت گذاشته شد که این مباحث و سخت بودن تطبیق شاخصه ها بر روی مصادیق باعث شد که پروسه انتخاب شهردار طول بکشد.

وی بیان کرد: رسیدگی به مناطق کمتر توسعه یافته شهر، مهاجر پذیری، ساماندهی اتباع، ارتباط با نهادهای مردمی به ویژه در محلات با نگاه محله محوری و مسجد محوری از جمله دغدغه های شورا در دوره جدید است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به سرانه مسجد در مناطق مختلف شهر گفت: در بافت تاریخی سرانه مسجد به ازای هر یکصد نفر یک مسجد بوده ولی متاسفانه در برخی از مناطق شهر یزد به ازای هر 10 هزار نفر یک مسجد نیز وجود نداردو

حیدری ادامه داد: برای اعتلا، رشد و پیشرفت محلات و مساجد بایستی تصمیم گیری را بر اساس اتاق فکر و با حضور معتمدین و نخبگان انجام دهیم و تحت عنوان هایی مانند شورایاری، محله محوری، مسجد محوری و شورای محل در این مسیر گام برداریم.

وی با اشاره به نقش مساجد در جامعه گفت: امروز ما باید مسجد محوری را دنبال کنیم زیرا می توانیم از این طریق بسیاری از فعالیت های فرهنگی و هنری را در قالب مساجد پیگیری کنیم و معتقدیم که مهمترین بحث در این راستا نیز حضور امام محل و نخبگان و ریش سفیدان در مسجد است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه