English

سردار جمال شاکرمی:

کیفیت بخشی به برنامه های کنگره ملی شهدای ایلام از اولویت های اساسی است

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام با اشاره به اینکه کیفیت بخشی به برنامه های کنگره ملی شهدای استان از اولویت های اساسی است،گفت: در طول برگزاری‌ کنگره و در 10 شب در حوزه های تئاتر و فضاسازی شهری برنامه های مختلفی فرهنگی و هنری اجرا می شود.

کیفیت بخشی به برنامه های کنگره ملی شهدای ایلام از اولویت های اساسی است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، سردار جمال شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام در نشست هماهنگی کنگره ملی ۳ هزار شهید استان ایلام با بیان اینکه ارائه خدمات درمانی و پزشکی در 10 محله کم برخوردار شهرستان های استان از دیگر برنامه های این کنگره در استان خواهد بود، افزود: 500 جهیزیه بین نوعروسان نیازمند و کم بضاعت استان ایلام همزمان با برگزاری اجلاسیه نهایی کنگره شهدای استان ایلام توزیع می شود.

وی با اشاره به اینکه یک همایش بزرگ به صورت رزمایش با حضور عشایر استان و ارائه خدمات به این عزیزان به نام شهدای استان برگزار می شود، اظهار داشت: برگزاری کنگره ملی 3 هزار شهید استان ایلام آغازی برای ترویج و توسعه هر چه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام با اشاره به اینکه اجرای 50 عملیات بزرگ، کوچک و متوسط در جغرافیای استان ایلام در هشت سال دفاع مقدس به ثبت رسیده است،تصریح کرد: استان ایلام در طول دوران هشت سال دفاع مقدس 337 آزاده، 12 هزارو 47 جانباز و بیش از 60 هزار بسیجی در دوران  دفاع مقدس داشته است.

سردار شاکرمی خاطرنشان کرد: در استان ایلام تعداد خانواده های دارای دو شهید 151 خانواده، سه شهید 26 خانواده، چهار شهید 17 خانواده، پنج شهید 7 خانواده، شش شهید 3 خانواده، هفت شهید 2 خانواده، 9 شهید 3 خانواده و بیش از 10 شهید 2 خانواده  وجود دارد.

وی با بیان اینکه 340 بمباران شهری و 16 مورد حمله شیمیایی و 50 عملیات بزرگ، کوچک و متوسط در جغرافیای استان ایلام در هشت سال دفاع مقدس به ثبت رسیده است، ادامه داد: عملیات های بزرگی همچون فتح المبین، محرم، کربلای یک، والفجر پنج و سه و عملیات آزادسازی میمک در استان ایلام در دوران دفاع مقدس انجام شده است.

سردار شاکرمی با اشاره به اینکه عملیات آزادسازی میمک و نقش عشایر یک فصل جدیدی است که در دفاع مقدس باید به آن پرداخته شود، تصریح کرد: بافت گلیم فرش به عنوان نماد کنگره ملی سه هزار شهید استان در قالب یک کار محتوایی و مفهومی آماده شده است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام گفت: بعد از جلساتی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان در راستای کیفیت بخشی به برنامه های کنگره ملی شهدا در استان برگزار شد،کار تهیه و بافت تابلو فرش هایی مزین به نام تعدادی از شهدای استان و گلیم فرشی به عنوان نماد و مظهر استان ایلام در دستور کار قرار گرفت.

سردار شاکرمی با اشاره به اینکه تاریخ اجلاسیه نهایی کنگره ملی 3 هزار شهید استان ایلام چهارم  آذر ماه سال جاری است، گفت:اجلاسیه ها و نشست های هماهنگی از مدت ها قبل تاکنون برگزار شده و این نشست ها تا زمان برگزاری کنگره در راستای هرچه باشکوه تبر برگزار کردن کنگره ملی سه هزار شهید استان ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: همانگونه که امام راحل فرمودند خون شهیدان، انقلاب و اسلام را بیمه کرده است و مقام معظم رهبری نیز تاکید داشتند که هر جا سخن برپایی کنگره شهدا است بدانید که بنده دلم آنجاست، شهدا دین بزرگی بر گردن همه ما دارند و باید در راستای معرفی شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت گام برداریم.

سردار شاکرمی با اشاره به اینکه نقش رسانه ها در کنار رسانه ملی در معرفی و تبیین ابعاد مختلف این کنگره بی بدیل است، تصریح کرد:استان ایلام 3 هزار و 17 شهید را تقدیم آرمان های نظام مقدس اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس کرده است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام افزود: مسئولیت شورای سیاستگذاری کنگره شهدا در کل استان ها با نماینده ولی فقیه در استان ها است که در استان ایلام نیز به همین منوال است و برنامه ها و فعالیت های کنگره شهدای استان ایلام تاکنون نیز با حضور  و هماهنگی امام جمعه محترم ایلام تدوین شده است که از امروز باید شتاب بیشتری به کارهای کنگره داده شود.

وی با بیان اینکه 21 کمیته ذیل کنگره  ملی 3 هزار شهید استان ایلام در حال فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: رئیس کنگره شهدای استان ،استاندار ایلام و دبیر آن سپاه امیرالمومنین(ع) استان بوده و دبیرخانه آن در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قرار دارد.

وی اظهار داشت: با تیمی متشکل هنرمندان  رشته های مختلف  هنری برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و فعالیت در طول 10  شب در حوزه های تئاتر و فضاسازی شهری برنامه های مختلفی فرهنگی و هنری اجرا می شود که نشست های محتوایی این برنامه ها با حضور و متشکل از 80 درصد هنرمندان بومی استان انجام خواهد شد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام با اشاره به اینکه 200 عنوان کتاب در راستای توسعه فرهنگ و ترویج ایثار و شهادت با موضوعات مرتبط با شهدا و هشت سال دفاع مقدس در استان از برنامه های کنگره ملی شهدای استان است، تصریح کرد: برگزاری اجلاسیه دانش آموزی و فرهنگیان، ارائه مقالات پژوهشی و پایان نامه ها در حوزه دانشجویی و دانشگاه، ارائه خدمات درمانی و پزشکی در 10 محله کم برخوردار شهرستان های استان از دیگر برنامه های این کنگره در استان خواهد بود.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با تاکید بر اینکه برگزاری کنگره شهدای در استان آغازی برای ترویج و توسعه هر چه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت است،خاطرنشان کرد: 43 خدمت به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در راستای اجرای کنگره 3 هزار شهید استان ایلام به اقشار مختلف مردم ارایه می شود.

سردار شاکرمی با بیان اینکه 500 جهیزیه بین نوعروسان نیازمند و کم بضاعت استان ایلام همزمان با برگزاری اجلاسیه نهایی کنگره شهدای استان ایلام توزیع می شود، گفت: یک همایش بزرگ در شهرستان های  شمال استان به صورت رزمایش بزرگ با حضور عشایر استان  و ارایه خدمات به این عزیزان به نام شهدای استان برگزار می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه