English

محمدرضا حبیبی:

حوزه گردشگری نیازمند نظارت و مدیریت دستگاه‌های متولی است

رییس کل دادگستری استان اصفهان بیان کرد: حوزه گردشگری نیازمند بازنگری، نظارت و مدیریت دستگاه های متولی است.

حوزه گردشگری نیازمند نظارت و مدیریت دستگاه‌های متولی است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، محمدرضا حبیبی در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان گفت: استان اصفهان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و تنوع زیست محیطی مستعد پذیرش گردشگر و رونق این صنعت در کشور است.

وی افزود: یکی از مناطق مهم در این حوزه، کویر مرکزی ایران و کویر مرنجاب در شهرستان آران و بیدگل با جاذبه های گوناگون آن است که از یک سو می تواند با جذب گردشگر به عنوان قطب صنعت گردشگری منشأ برکات فراوان اقتصادی و فرهنگی باشد و از سوی دیگر در صورت عدم مدیریت صحیح در بخش های مختلف آسیب پذیر و آسیب زا باشد.

حبیبی ادامه داد: هیچ کس مخالف توسعه گردشگری نیست؛ اما به مانند سایر مسایل اقتصادی اصل بر آن است که متولیان آن وظیفه خود را به خوبی انجام داده تا معضلات به حداقل برسد.

ایشان خاطرنشان ساخت: این که یک منطقه به عنوان منطقه گردشگری مشخص شود ولی زیرساخت های آن فراهم نشود، ملزومات نظارتی فراهم نشود و دستگاه های متولی به وظیفه خود عمل نکنند، این پذیرفته نیست و فلسفه تشکیل این جلسه هم رسیدگی به همین موضوع است.

رییس کل دادگستری استان اصفهان در ادامه با جمع بندی نقطه نظرات و پیشنهادات حاضران، تأمین زیرساخت های لازم در حوزه های مختلف، تعیین محدوده گردشگری کویر مرنجاب در استان و محدود کردن مسیرهای فرعی که تبدیل به مفری برای ورود افراد هنجار شکن شده، امکان سنجی استقرار بخش های مرتبط با کویر از جمله مباحث درمانی و... با دعوت از بخش خصوصی و برون سپاری مدیریت به ایشان با اعمال نظارت دولتی، تهیه پیوست های فرهنگی با موضوع الزامات قانونی و شرعی حضور در منطقه گردشگری، پیگیری تقویت نیروی انتظامی شهرستان آران و بیدگل و در نهایت برخورد با افراد معدودی که قصد هنجارشکنی داشته و خلاف قانون عمل می کنند را به عنوان مصوبات این جلسه اعلام نمود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه