English

رئیس دادگستری استان اصفهان خبر داد:

استفاده ۲۳۸ نفر زندانی در استان اصفهان از پابند الکترونیک

رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: در حال حاضر 238 نفر زندانی در سطح استان از پابند الکترونیک استفاده می نمایند.

 استفاده  238 نفر زندانی در استان اصفهان از پابند الکترونیک

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، محمدرضا حبیبی در دیدار و نشست با کلیه قضات محاکم کیفری که با هدف تأکید بر تلاش در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان ها برگزار شد، ضمن تبریک دهه ولایت گفت: اجرای سیاست حبس زدایی قوه قضاییه با جدیت در استان پیگیری و دنبال می شود.

وی بیان داشت: قضات با تغییر رویه قضایی در پرونده های کیفری و استفاده از ظرفیت های قانونی در مجازات های تعزیری جایگزین حبس می توانند تا حد بسیار زیادی در جهت جلوگیری از ورود افراد به زندان و کاهش جمعیت کیفری زندان ها اقدام نمایند.

عالی ترین مقام قوه قضاییه در استان افزود: در سیاست های کلان نظام و دستگاه قضایی و نیز نتایج مطالعات و بررسی های گسترده تخصصی حاکی از آن است  که مجازات های طویل المدت در همه موارد مؤثر نبوده و چه بسا نتیجه معکوس تربیتی و اجتماعی نیز به دنبال دارد و از همین رو ضروریست دادستان ها شخصاً به نحوه صدور قرارهای منتهی به بازداشت شعب تحقیق نظارت مستمر داشته باشند.

وی استفاده از پابند الکترونیک را یک ابزار مؤثر در جلوگیری از ورود افراد به زندان دانست و یادآور شد: از مزایای این ظرفیت قانونی آن است که علاوه بر محکومان، متهمان نیز در پرونده های کیفری می توانند از پابند استفاده نمایند و کافیست قضات ضمن صدور آراء این ظرفیت قانونی و نیز مجازات های جایگزین حبس را مد نظر قرار دهند.

رییس کل دادگستری استان اصفهان در ادامه بر برگزاری دادرسی ها به صورت الکترونیکی تأکید کرد و گفت: با توجه به همه گیری ویروس کرونا لازم است بهره مندی از فناوری های نوین توسط قضات به حداکثر رسیده و حتی الامکان دادرسی ها به صورت غیرحضوری و الکترونیک برگزار شود و امکانات و ظرفیت فنی این مهم نیز در سطح استان فراهم گردیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه