English

مهدی یعقوبی:

افزایش رشد دو برابری سرانه فضای سبز شهر مشهد

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد عنوان کرد: تا پایان سال ۱۴۰۰ سرانه فضای سبز شهری به بیش از ۲۰ مترمربع به ازای هر شهروند مشهدی خواهد رسید.

افزایش رشد دو برابری سرانه فضای سبز شهر مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهدی یعقوبی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد اعلام کرد: از سال ۹۲ تاکنون ۶۶ هزار اصله انواع درخت در معابر فرعی کاشته شده است و بر اساس آمارها فضای سبز شهر مشهد در این مدت رشد دو برابری داشته است.

یعقوبی در ادامه این خبر افزود: درختان به عنوان اصلی‌ترین عنصر حیات بخش محیط‌های شهری که دارای اثرات اکولوژیک منحصر به فردی هستند از اهمیت بسیار بالایی در کلانشهر‌ها برخوردارند و در همین راستا طی سال‌های اخیر با اقدامات گسترده‌ای از سوی مدیریت شهری مشهد، تلاش شده است تا با برنامه ریزی‌های گسترده‌ای حجم و تعداد این مخلوقات ارزشمند در فضا‌های باز شهری کلانشهر مشهد به طور قابل توجهی افزایش یابد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد در ادامه گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ سرانه فضای سبز شهری به بیش از ۲۰ مترمربع به ازای هر شهروند مشهدی خواهد رسید.

وی تاکید کرد: علاوه بر برنامه ریزی در راستای توسعه فضای سبز از طریق احداث بوستان‌های شهری، کمربند‌های سبز، بوستان‌های خطی و... در سال‌های اخیر تلاش شده است تا با کاشت درختان در معابر فرعی و مقابل منازل شهروندان، به عنوان یکی از مهمترین فضا‌های شهری، از اثرات مثبت اکولوژیک حضور درختان در محیط‌های شهری به صورت متوازن در تمام نقاط شهر استفاده شود.

یعقوبی در خاتمه خاطر نشان کرد: با هدف ارائه خدمات تخصصی و مطلوب‌تر به شهروندان در راستای حفظ و نگهداری درختان معابر فرعی، از سال ۹۷، ۴ اکیپ تخصصی تحت عنوان "امداد گیاه" راه‌اندازی شد تا بر اساس تقاضای شهروندان و مراجعه حضوری به محل‌های مورد درخواست، نسبت به رفع مشکلاتی نظیر هرس، سمپاشی، آزادسازی طوقه و... و حتی کاشت درختان غیر مثمر نیز اقدام کنند که بررسی‌ها نشان می‌دهد فعالیت این اکیپ ها، با استقبال بسیار مناسبی از سوی شهروندان مواجه شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه