English

مهدی یعقوبی:

بزرگترین تصفیه خانه سپتاژ کشور در مشهد، ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: فاز شیمیایی این تصفیه خانه در خرداد و فاز بیولوژیک آن در آبان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

بزرگترین تصفیه خانه سپتاژ کشور در مشهد، ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهدی یعقوبی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد اعلام کرد: این طرح تا کنون ۴۰ پیشرفت فیزیکی داشته و با اعتباری بالغ بر ۷۴۰ میلیارد ریال در حال ساخت است و  فاز شیمیایی آن تا پایان خردادماه امسال و فاز بیولوژیک آن نیز، در آبان ماه امسال آماده بهره برداری خواهد بود.

 وی در ادامه بیان کرد: در سال‌های اخیر یکی از مهمترین دلایل آلودگی رودخانه تاریخی کشف رود، تخلیه روزانه ۳۰۰ تانکر فاضلاب سپتاژ حاوی بسیاری از میکروب‌ها و فلزات سنگین و خطرناک بود که این موضوع سبب شد تا پس از آغاز ساماندهی رودخانه کشف رود  در آبان ۱۳۹۸، ساخت تصفیه خانه سپتاژ مشهد  در آبان سال ۱۳۹۹ آغاز شد.

مهدی یعقوبی تصریح کرد: این تصفیه خانه در کیلومتر ۷ جاده میامی و در اراضی تصفیه‌خانه اولنگ واقع شده است که پس از بهره‌برداری کامل، توانایی تصفیه روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ تانکر فاضلاب سپتاژ را داراست که همین موضوع سبب خواهد شد تا معضل تخلیه فاضلاب‌های خطرناک سپتاژ به داخل رودخانه کشف رود برای همیشه برطرف شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر