English

رئیس دانشگاه جامع علمی کابردی مازندران:

مرکزعلمی کاربردی «فذا» آمل مجوز پذیرش دانشجویان خارجی گرفت

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی مازندران از اخذ مجوز و فرایند جذب دانشجویان خارجی در مرکز علمی کاربردی «فذا» آمل (فولادین ذوب) خبر داد.

مرکزعلمی کاربردی «فذا» آمل مجوز پذیرش دانشجویان خارجی گرفت

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، عبدالرضا شیخ الاسلامی در نشست خبری به همراه رؤسای مراکز علمی کابردی شهرستان آمل در مرکز علمی و کابردی فذا اظهار داشت: مرکز علمی کاربردی «فذا» شهرستان آمل با برخورداری از کارخانه بزرگ فولادین ذوب و حدود 2 هزار کارگر و توانمندی‌های تخصصی در حوزه آموزش، مجوز‌های لازم برای جذب دانشجویان خارجی از سوی دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور را کسب کرده است.

وی ادامه داد: با تکمیل فرایندکار‌های اداری، پیش بینی می‌شود از مهرماه سال 1401 مرکزعلمی کاربردی «فذا» آمل در رشته ‌های فنی به خصوص ذوب فلزات از کشور‌های حاشیه دریای خزر و کشور‌های همسایه دانشجو پذیرش کند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کابردی مازندران با اشاره به اینکه مرکز علمی و کاربردی «فذا» آمل نخستین مرکز در کشور خواهد شد که جذب دانشجویان خارجی را عملیاتی خواهد کرد، افزود: این مرکز هم اکنون دوره‌های تخصصی زبان‌های خارجه را به عنوان پایلوت استان‌های شمالی کشور برگزار و از این حیث در سطح مراکز عملی کاربردی کشور نمونه شده است.

وی بین المللی شدن مرکز علمی و کابردی فذا آمل را برای برگزاری دوره‌های تک درس و دوره‌های رسمی و نیز برگزاری همایش‌های بین المللی و منطقه‌ای در سطح مجموعه آموزش عالی در سطح مازندران مثبت و تأثیرگذار دانست.

شیخ الاسلامی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست خبری، از هدف گذاری این دانشگاه برای دوره‌های مهارتی و کابردی متناسب با آمایش و نیاز اقلیمی استان خبر داد و گفت: با توجه به رویکرد مهارت آموزی در مراکز علمی کاربردی درسطح استان، در دو سال گذشته تعداد دانشجو در این دانشگاه حدود 30 درصد افزایش داشته و باعث شده تا مازندران جزو استان‌های پیشرو در سطح کشور باشد.

وی کاهش دانشجو در کشور را ناشی از تغییر هرم سنی جمعیتی کشور و کاهش انگیزه ادامه تحصیل بین خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: تغییر فرهنگ و رویکرد خانواده‌ها و کیفیت بخشی در فعالیت‌های دانشگاه علمی کاربردی موجب شد شاهد رشد تعداد دانشجویان باشیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی مازندران ادامه داد: در راستای کیفی سازی فعالیت‌های دانشگاه، مراکز علمی کاربردی در سطح استان، رشته‌های مهارتی متناسب با نیاز مازندران افزایش پیدا کرده و دراین راستا ظرفیت سازی‌های خوبی شده است.

وی با اشاره به اینکه بحران بیکاری چاره‌ای جز توجه به آموزش‌های مهارتی در دانشگاه‌ها باقی نگذاشته و در این زمینه باید فرهنگ سازی شود، افزود: بر اساس آمار‌ها تنها 20 درصد آموزش‌ها به آموزش‌های مهارتی اختصاص دارد و در این راستا دانشجویان باید به گونه‌ای تربیت شوند که پس از فارغ التحصیلی، بتوانند شغل ایجاد کنند.

شیخ الاسلامی بیان داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی اعتقاد به عملگرایی دارد و به دنبال آن است که خلاء تربیت کاردان و متخصص را در کشور پر کند و برنامه ریزی دانشگاه در کیفیت بخشی به دوره‌های آموزشی، توسعه خوشه‌های شغلی، ایجاد مراکز نوآوری و تشویق فعالیت‌های کارآفرینانه در همین راستا است.

این مسئول با اشاره به اینکه هم اکنون حدود 14 هزار دانشجو در 21 مرکز علمی کاربردی مازندران مشغول به تحصیل هستند، با توجه به نیاز جامعه و نیازسنجی‌های انجام شده، در شرایط فعلی وآینده نیازجدی به دانش آموخته کاردان و متخصص خواهد بود.

وی افزود: متأسفانه اکنون خلاء اصلی کشور هم نبود کاردان و کارآفرین است که به صورت روال عادی و از روی تجربه‌ای اداره می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کابردی مازندران تصریح کرد: با وجود اینکه مازندران از لحاظ کشاورزی و صنایع تبدیلی در کشور مطرح است، متأسفانه اکنون فقط 4 درصد از دانشجویان در مراکز علمی کاربردی مازندران در رشته کشاورزی مشغول به تحصیل هستند که این دانشگاه در تلاش برای افزایش این درصد با برگزاری دوره‌های تخصصی و حتی رشته‌های مورد نیاز حوزه کشاورزی استان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه