English

منصور خرم شکوه خبر داد؛

تسهیل فرآیند صدور مجوز فعالیّت های دریایی و بندری با توسعه سامانه امور کارگزاران

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: سامانه امور کارگزاران دریایی و بندری در راستای حضور بخش خصوصی در عرصه‌های مختلف تخصصی دریایی و بندری بدون نیاز به حضور فیزیکی جهت اخذ مجوز و پروانه فعالیت به مشتریان خود خدمات بهینه و مطلوب ارائه می‌دهد.

تسهیل فرآیند صدور مجوز فعالیّت های دریایی و بندری با توسعه سامانه امور کارگزاران

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، منصور خرم شکوه معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار داشت: هم اکنون، بهره‌گیری از ظرفیّت‌های قانونی دفاتر پیشخوان دولت در تمامی استان‌های ساحلی کشور و هوشمندسازی سامانه‌های مربوطه در راستای توسعه دولت الکترونیک و اصلاح آیین‌نامه‌های اجرایی با رویکرد رونق هرچه بیش‌تر فضای کسب‌و‌کار و کاهش هزینه‌های عملیاتی و اداری شرکت‌ها و بازطراحی سامانه اجرایی با هدف بهبود کارایی مراحل فرآیندی در دستور کار سازمان بنادر می‌باشد.
خرم شکوه بیان داشت: این اقدام سازمان بنادر و دریانوردی در راستای تکالیف سازمانی و قانونی در فراهم‌سازی بسترهای لازم برای گسترش حضور بخش خصوصی در عرصه‌های مختلف تخصصی دریایی و بندری مانند نمایندگی کشتیرانی، تخلیه و بارگیری، بارشماری کالاها در بندر، مدیریت راهبری پایانه‌های بندری کالا، سوخت‌رسانی به شناورها در اسکله و لنگرگاه، غواصی، تجسّس و نجات در دریا، خدمات فنّی پشتیبانی کانتینر و انتقال و جابه‌جایی مواد نفتی بین شناورها در دریا می‌شود.
وی با بیان اینکه نخستین نسخه سامانه امور کارگزاران دریایی و بندری در سال 1388 عملیاتی شد، بیان کرد: تاکنون نیز باهدف انطباق با رویه‌های کاری و همچنین بهبود کارایی، سامانه طی چندین نوبت مورد بازبینی و اصلاح قرار گرفته است.
معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: برابر برنامه‌های آتی و با راهکارهایی اجرایی، سازمان تلاش خود را در افزایش سرعت فرآیندهای ارسال مدارک متقاضیان، بررسی و صدور پروانه فعالیت با کمترین تشریفات و با برقراری تبادل الکترونیکی اطلاعات بین سامانه‌ای بین سازمان‌هایی از جمله ثبت‌احوال و سایر مراجع قانونی به‌کاربسته تا به این ترتیب خدمات غیرحضوری خود را به مشتریان و فعّالان دریایی و بندری به طور مطلوب‌تری ارائه دهد.
به گفته وی، در زمان شیوع بیماری کرونا تسهیلات ویژه‌ای به شرکت‌های کارگزاری دریایی و بندری نیز ارائه شده و تاکنون طی سه نوبت پروانه‌های فعالیت شرکت‌ها و ضمن رعایت مقررات و با هماهنگی سایر مراجع مربوطه با حداقل تشریفات اداری برای مدت مشخصی تمدید شده است.
به گفته این مسوول، کیفیّت ارائه خدمات دریایی و بندری به مشتریان از اهمیّت خاصی برخوردار است براین اساس، سامانه امور کارگزاران، همواره و به توالی درحال بازبینی و بهبود می‌باشد و در حال حاضر نیز نسخه موجود با فرآیندهای آیین نامه‌ای و همچنین فضای فعلی کسب وکار تقریبا انطباق دارد.
خرم شکوه درخصوص راهکارهای طراحی‌شده برای خدمات مطلوب‌تر سازمان بنادر به مشتریان و فعالان دریایی و بندری، نیز اذعان داشت: کوتاه‌ سازی فرآیند کلّی دریافت پروانه کسب و درعین حال اعتبارسنجی سیستمی اطلاعات اولیه شناسنامه‌ای و سوابق آموزشی و صلاحیّت شایستگی متقاضیان و همچنین اطلاعات ثبتی شرکت ها از جمله مواردی است که قرار است با برقراری ارتباطات سامانه‌ای با سازمان‌ها و مراجع ذیصلاح و قانونی محقق شوند.
وی در پایان با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی مرجع دریایی کشور و متولی ارائه خدمات دریایی و بندری به مشتریان است، عنوان کرد: با واگذاری بخش عمده‌ای از فعالیّت‌های این سازمان در زمینه ارائه خدمات دریایی و بندری به بخش خصوصی، شرکت‌های کارگزار به عنوان بازوهای اجرایی این سازمان در بنادر ایفای نقش می‌ کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه