English

تشکیل دبیرخانه اجرایی تفاهم نامه‌های حوزه

مدیر حوزه‌های علمیه کشور از تشکیل دبیرخانه اجرایی تفاهم نامه‌های حوزه خبرداد.

تشکیل دبیرخانه اجرایی تفاهم نامه‌های حوزه

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت الله علیرضا اعرافی در نشستی با حجت‌الاسلام و المسلمین علی سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد، با اشاره به‌نزدیک بودن صد سالگی حوزه علمیه قم گفت: اکنون و البته بر اساس تجربه‌های گذشتگان، حوزه از منظومه فکری منسجمی برخوردار می باشد.

وی ادامه داد: این منظومه در قالب اسناد، طرح‌ها و برنامه‌های تحولی و متنوعی به‌تدوین رسیده است، و یکی از طرح‌های مهم در حوزه طرح آمایش حوزه‌های علمیه است.  

 اعرافی خاطرنشان کرد: ما با همکاری دانشگاه فرهنگیان به‌توافق رسیدیم تا در خود حوزه  مرکز تربیت معلم تشکیل شود و از سال ۹۹ نیز انجام پذیرفت و هم اکنون نیز ۲ دوره آزمون برگزار و در حال اجراست.

وی رسیدن به‌تفاهمِ صِرف را در برنامه‌های بین سازمانی ناکافی دانست و گفت: در تفاهم‌های بین حوزه و سایر نهادها باید دبیرخانه اجرایی تشکیل و برنامه پنج ساله همکاری تدوین شود، تا هماهنگ با برنامه پنج ساله حوزه به‌مرحله عمل برسد.

مدیرحوزه های علمیه با اشاره به‌جایگاه مطلوب مدارس علمیه سفیران هدایت تصریح کرد: به‌واقع معدل و تراز علمی طلبه‌های سفیران هدایت از سایر نظام‌ها و برنامه‌های آموزشی کمتر نیست و هم اکنون منزلت علمی و توانمندی تبلیغی دانش آموختگان آن قابل تحسین است.

وی با اشاره به‌اینکه لازم بود دروس فقه و اصول و ادبیات عرب برنامه سفیران هدایت ارتقا یابد گفت:  این امر در برنامه اصلاحی جدید انجام و اجرا شد.

در پایان این نشست تفاهم‌نامه همکاری در زمینه‌های مختلف بین حوزه‌های علمیه و دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا به‌امضا مدیران آن‌ها رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه