English

پیام تسلیت رییس جامعه مدرسین درپی درگذشت حجت‌الاسلام پیشوایی

رییس جامعه مدرسین با صدور پیامی درگذشت حجت‌الاسلام پیشوایی را تسلیت گفت.

پیام تسلیت رییس جامعه مدرسین درپی درگذشت حجت‌الاسلام پیشوایی

به گزارش خبرگزاری موج قم، متن پیام آیت الله حسینی بوشهری به شرح زیر است:

درگذشت دانشمند محترم و استاد برجسته حوزه علمیه قم حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ مهدی پیشوایی مدیر گروه تاریخ مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) موجب تالم و تاثر گردید.

وی افزوده است: این استاد مبرز و فاضل آثار ماندگار و ارزشمندی در حوزه تاریخ اسلام برجای گذاشت و کتاب هایی چون «سیره پیشوایان» و «مقتل جامع سیدالشهداء» همچون صدقه‌ جاریه‌ ای برای تشنگان معارف اسلامی و تاریخی است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان آورده است: اینجانب رحلت این عالم بزگوار و دانشمند متعهد را به بیت مکرم، علاقه‌مندان وبازماندگان آن فقید سعید تسلیت عرض نموده، برای آن مرحوم علو درجات، غفران و رحمت الهی را از خداوند متعال خواستارم.

حجت الاسلام مهدی پیشوایی از اساتید حوزه علمیه قم و مدیرگروه تاریخ مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) روز گذشته ۲۳ مردادماه دعوت حق را لبیک گفت. از کتاب های معروف و مهم این مرحوم می توان به کتاب (سیره پیشوایان ، نگرشی بر زندگانی اجتماعی، سیاسی و فرهنگی امامان معصوم علیهم السلام) اشاره کرد.

وی متولد سال ۱۳۲۱ شهرستان مشکین شهر می باشد و تاکنون دهها اثر از این محقق حوزه علمیه قم درباره مسایل مذهبی و تاریخ اسلام و زندگی ائمه اطهار چاپ و منتشر شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه