English

بیش از ۲۰۰ روستای کم‌جمعیت کردستان از گاز طبیعی بهره‌مند شدند

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: تعداد 201 روستای کم جمعیت کردستان از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند.

بیش از 200 روستای کم‌جمعیت کردستان از گاز طبیعی بهره‌مند شدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، احمد فعله‌گری پیش از ظهر امروز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در شهرستان دهگلان 12 روستا، بیجار 34، سقز 48 روستا، بانه 27 مورد، مریوان 12 روستا، کامیاران 15 روستا، سروآباد 6 روستا، دیواندره 16 روستا، سنندج 21 مورد و در شهرستان قروه 10 روستای کمتر از 20 خانوار جمعیت به شبکه سراسری گاز متصل شده است.

وی افزود: هر چند هدف استراتژیک شرکت گاز استان کردستان گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار است ولی در راستای توسعه عدالت اجتماعی و برخورداری هر چه بیشتر مناطق محروم و سخت گذر از گاز طبیعی، روستاهایی که جمعیت آن ها کمتر از 20 خانوار بوده و در مسیر خط لوله قرار داشته اند نیز به شبکه سراسری گاز متصل شده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به فعال بودن عملیات اجرایی گازرسانی در 100 روستای استان، اضافه کرد: گازرسانی به 21 روستا در دست مناقصه، 37 روستا در دست مطالعه و 11 روستا نیز دارای مجوز عقد قرارداد است و مطابق برنامه ریزی صورت گرفته، این شرکت اهتمام دارد که تمام روستاهای بالای 20 خانوار این استان را تا پایان سال جاری از گاز بهره‌مند کند.

فعله‌گری با بیان اینکه عملکرد گازرسانی در حوزه روستایی و تحت پوشش قرار دادن جمعیت آن فراتر از وظایف و اهداف بوده است، گفت: اکنون ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری 100 درصد، روستایی 96 درصد و در مجموع در استان 98 درصد است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر این استان در حوزه خدمت ‌رسانی به خصوص گسترش خدمات رفاهی در قسمت گازرسانی به شهر و روستا از استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود که تحقق این مطالبه مهم و به حق مردم، با حمایت دولت و تلاش کارکنان شرکت ملی گاز بدست آمده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان افزود: با توجه به کوهستانی بودن و موقعیت اقلیمی سرد، نیاز به تامین سوخت پایدار در فصول سرما بیشتر احساس می‌شود که البته با اقدامات خوبی که توسط شرکت ملی گاز ایران طی سال‌های اخیر در این زمینه صورت گرفته، این استان از لحاظ شاخص گازرسانی به مناطق روستایی از رده بیستم در سال 1392 به رتبه هفتم کشور در سال جاری ارتقا یافته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه